Nog een keer een sectie einde.....

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sjoef
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoef

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Hallo, ik heb een vraagje over secties. Ik heb een rapportage die uit 3 of 4 pagina's bestaat. Daarna wordt er aan het einde van de rapportage een brief opgesteld. De eerste pagina van die brief wil ik uit een andere papierlade laten komen. (bedrijfslogo ed.) Nu heb ik gelezen dat ik dit kan bereiken met secties. Maar ik kom er niet uit. Wie kan mij op weg helpen door in een paar stappen uit te leggen wat ik moet doen. We maken gebruik van MsWord 2002.

Jos

Je moet een sectie toevoegen en daarna de pagina-instelling daarvan instellen op <Eerste pagina afwijkend>. Die eerste pagina koppel je dan aan de briefla met het logo.

Michel, bedankt voor je reactie. Ik ga het proberen........

Jos

Michel, ik heb eea gedaan maar het lukt me niet. Wat heb ik gedaan: aan het einde van de rapportage een harde return gegeven voor een nieuwe pagina. Daar ben ik begonnen met de brief waar het logo op moet (zeg pagina 4). Waar moet ik nu precies en welk type eind of sectie markering plaatsen?

Jos

Aan het einde van de rapportage een sectie break invoegen voor "de volgende pagina"
In de nieuwe sectie gaan staan en dan met de pagina instelling aangeven dat de eerste pagina afwijkend is.
Zie ook het voorbeeldje

Ron

Bijlagen

Ron, en Michel, bedankt voor de reacties. Ik zit inmiddels thuis en kan het hier niet uitproberen. Morgen ben ik vrij maar maandag (first thing in the morning) ga ik eea uit proberen. Ik ben er zeker van dat het gaat lukken. Nogmaals dank en (alvast) een fijn weekend.

Jos

edit: zoals beloofd een update, het werkt. Nogmaaks dank.

Laatst bewerkt:
Heren, nog even terugkomen op mijn vraag. Met behulp van de sectie is het gelukt om de gewenste pagina uit de gewenste bak te laten printen. Maar is er ook een mogelijkheid om met behulp van VBA alleen die pagina's te laten printen uit die sectie? Dus de rapportage bestaat uit 3 of soms 4 pagina's. Dan komt de sectie van de brief die soms 1 of soms 2 pagina's bevat. Hoe kan ik nu alleen die laatste sectie, dus de brief uitprinten en niet de eerste pagina's van de rapportage?

Jos

Een sectie printen gaat in beginsel net zo als het printen van (selectie van) pagina's. Je geeft in het veld <Pagina's> op welke sectie je wilt hebben. Hoe? Door er een 's' voor te zetten. Deze macro is opgenomen met de macro-recorder; i heb er wat overtollige opdrachten uit gegooid.

Code:
    Application.PrintOut FileName:="", Range:=wdPrintRangeOfPages, Item:= _
        wdPrintDocumentContent, Copies:=1, [B][COLOR="magenta"]Pages:="s2-"[/COLOR][/B], PageType:=wdPrintAllPages

In het voorbeeldje wordt alles afgedrukt vanaf sectie 2. Wil je alleen sectie 2, dan ziet het commando er zo uit: Pages:="s2" en wil je secties 2 en 4, dan zo: Pages:="s2, s4"
Wil je persé de laatste, dan wordt het lastiger want dan moet je eerst bepalen wat de laatste is. Dan zou het misschien zo kunnen: Pages:="s" & ActiveDocument.Sections.Count

Michel, gelukt. Ik ben een gelukkig mens..... Wederom dank voor je snelle reactie.

Jos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan