• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

nog een keer Met userform werkblad vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

CdB26

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2015
Berichten
16
Hoi daar was ik weer.
Ik heb alles nu werkend en alle fouten eruit gekregen( soms op een uitgebreide manier, maar het werkt) op 1 na.
De combobox wil niet gevuld raken en daar kom ik niet uit. :confused:
Wie kan me helpen. Wat zie ik over het hoofd.

GR.CdB26 VBA beginner
 

Bijlagen

  • formulie opbouw CdB AF neo(1).xlsm
    42,9 KB · Weergaven: 46
nog een keer Met userform werkblad vullen

Hoi snb,

Ik ken deze site maar kom er niet uit in het bestaande formulier. Het is de bedoeling dat met het zoeken alle velden ook gevuld worden in formulier.
Ik ben een echte beginner en heb moeite met alle sites met tips omdat het mij niet altijd duidelijk is waar je de VBA tekst plaatst.
 
Het is de bedoeling dat met het zoeken alle velden ook gevuld worden in formulier.
Je bedoelt waarschijnljk niet het formulier maar het werkblad.
Vul bij de eigenschappen van de combobox het bereik in en bekijk goed in welke cellen je gegevens dan terecht komen, want de vermelde cellen in je macro zijn niet juist.
 
nog een keer Met userform werkblad vullen

hoi zapatr,
het gaat om de combo box naast het formulier. De rest werkt wel opslaan ed.
Ik heb geprobeerd een van de eigenschappen (listrange) aan te passen naar AF-nummer maar dat lukt niet. en ik vraag me af waarom ik de AF-nummers van het werkblad niet zichtbaar in de combobox krijg?Enig idee waarom ik dat niet kan aanpassen.
 
bij deze


mvg
Leo
 

Bijlagen

  • formulie opbouw CdB AF neo L.xlsm
    35,4 KB · Weergaven: 31
nog een keer Met userform werkblad vullen

Hoi Leo,
Dank je, maar nu staat de hele database in de combo-box en zijn er een paar functies vervallen.
Zoals opstarten met leeg formulier automatische nummering. Maar ik ga proberen dit te herstellen en de combobox alleen kolom A4-formulier te laten weergeven.

dus ik sluit de vraag nog niet.
 
het gaat om de combo box naast het formulier.
Onder een formulier wordt in Excel doorgaans verstaan: een userform.

Ik heb geprobeerd een van de eigenschappen (listrange) aan te passen naar AF-nummer maar dat lukt niet.
Als ik bij Listfillrange invul: dBase!A2:A100, dan worden die AF-nummers meteen weergegeven. Dan moet je verder nog de gegevens aan de juiste cellen koppelen, want dat klopt in jouw bestand niet, zoals ik hierboven al schreef.
Let wel op dat jij in je macro de combobox uitschakelt.
 
Als ik de listrange aanpas werkt het opschonen en automatisch nieuw nummer aanmaken niet meer. Ik weet te kort van VBA om dat te corrigeren.
Hoe bedoel je ik schakel de macro uit?
 
Je ziet toch wel wat in je eigen macro staat?
Code:
 .Enabled = False
 
kijk eens of deze beter is


mvg

Leo
 

Bijlagen

  • formulie opbouw CdB AF L2.xlsm
    34,8 KB · Weergaven: 50
hoi Leo,

Veel beter, alvast bedankt, maar de combobox blijft niet doen wat het moet doen. Als je gaat scrollen dan schuift een del van de box mee en in de box staan maar een paar regels.
 
hoi Leo,

Sorry het werkt wel. Top.
Maar de combobox schuift wel op als je verder scrollt dan dat er nummers zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan