• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nog een keer mijn vraag omdat het hier niet om een huiswerk vraag gaat....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michieldv

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2011
Hallo,

Ik heb net de vraag die hier beneden weergegeven is gesteld, er werd door een moderater gezegd dat deze vraag onder de huiswerk klasse valt. Dit is bepaald niet mijn bedoeling.. Dit is geen opdracht voor school.. ik wil alleen met behulp van formules zelf excelsheets maken omdat dit een hobby van me is en ik probeer hiermee snel vraagstukken te kunnen oplossen. Dit is dus echt geen opdracht voor school maar volledig uit zelf initiatief gemaakt.
Ik heb de volledig sheet al uitgewerkt, allen ik zou graag onderaan deze sheet het volgende willen invoegen: als een waarde onder of gelijk aan een andere waarde, dat er dan VOLDOET in een cel komt. Hopelijk kan iemand me alsnog helpen.

Voorgaand bericht:
Ik heb een beetje basiskennis van excel, maar ik wil graag verder en ben flink aan het oefenen en tergelijkertijd sheets aan het maken voor berekeningen op school.
Ik heb met een heel blad voor met formules een eindwaarde gekregen. Deze waarde wil ik graag vergelijken met een waarde uit een tabel.. en als deze waarde dan kleiner of gelijk aan de waarde uit de tabel is zou hij weer moeten geven "VOLDOET" .. weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Hopelijk kan iemand me alsnog helpen, het is nogmaals een zelfinitiatief en niet een opdracht voor school...!

MVG Michiel

PS: Danny147 probeerde me net te helpen en ik heb als bijlage het beloofde excel sheetje gedaan. het is overgens een oudere versie, deze is een beetje rommelig, maar daar heb ik het even ingetypt wat ik bedoel met mijn vraag.. alvast bedankt!!

Beste Michieldv ;)

Doe de volgende stappen om het bestandje te uploaden:

Klik op BEHEER BIJLAGEN
Klik dan op TOEVOEGEN
Dan op SELECTEER BESTANDEN
Zoek dan het bestandje op je computer.
Dan UPLOAD BESTANDEN.

PS. Huijb is soms wat snel in zijn beslissingen, ipv eerst de vraag te stellen of het over huiswerk gaat dan gewoonweg de vraag gesloten te zetten.

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Bijlage + uitleg

Hallo,

bedankt voor jullie uitleg. Het lukt me hoe dan ook echt niet..

Ik heb mijn bestand wel kunnen uploaden op mijnbestand.nl

dus hierbij de link, als je die opent kan je hem downloaden..

LINK

Ik hoop dat jullie me snel raad kunnen geven..

Het is dus de bedoeling dat een getal die uit mijn berekeningen is gekomen vergeleken word met een ander getal en dat excel dan aangeeft dat hij VOLDOET omdat hij onder een bepaalde waarde blijft.

bedankt!!

MVG Michiel

Daar kan je toch deze formule voor gebruiken:

Code:
=ALS($G$41<=300;"JA";"NEEN")

En die 300 kan je vervangen door een celverwijzing.

volgende vraag en ik ben blij met het antwoord

Okeej, Geweldig ik ben er blij van:)

Nog even een vraagje.. in Jou formule staat Ja of NEE maar kan Je deze woorden ook gewoon vervangen door: VOLDOET of VOLDOET NIET??

bedankt!!

Groeten Michiel

Beste Michieldv ;)

=ALS($G$41<=300;"VOLDOET";"VOLDOET NIET")

Groetjes Danny. :thumb:

Hallo sorry voor mijn voorbarige vraag, ik ben er zelf al achter het werkt, ik kan dat gewoon veranderen in andere woorden, ik heb nu dus VOLDOET of VOLDOET NIET.

Nog wel even een andere vraag kan ik ook als hij op VOLDOET staat dat hij dan groen word en als hij op VOLDOET NIET staat dat hij dan rood word?

@Michieldv De volgende keer mag je mij via email overtuigen dat het geen huiswerkvraag is. Het is niet de bedoeling dat je dan nogmaals dezelfde vraag gaat stellen. En eigenlijk heb je me nog steeds niet overtuigd. Dat heefty voornamelijk hiermee te maken;
tergelijkertijd sheets aan het maken voor berekeningen op school.
Ik heb met een heel blad voor met formules een eindwaarde gekregen.

Bedankt voor jullie hulp!!!

Dankjewel cobbe, hier heb ik heel veel aan!:)

@Michieldv De volgende keer mag je mij via email overtuigen dat het geen huiswerkvraag is. Het is niet de bedoeling dat je dan nogmaals dezelfde vraag gaat stellen. En eigenlijk heb je me nog steeds niet overtuigd. Dat heefty voornamelijk hiermee te maken;

Sorry huijb, maar als je me niet gelooft dan kan ik daar ook niks aan doen. Ik ben echt uit mezelf begonnen om een excel sheet te maken dit gaat over las berekeningen, je kan het zelf zien als je op de link klikt in voorgaande bericht. Geloof me op school laten ze je echt niet zo'n sheet maken.. En ik vond het erg makkelijk om er 1 te maken omdat ik dan gemakkelijk waardes kan invoegen en zo in 1 keer heel de berekening en uitwerking te hebben. als hij 1 keer goed is eigelijk niet meer foutgevoelig dus! Ik heb hier super mijn best op gedaan alleen helemaal op het eind liep ik ergens tegen aan.. en dat was dat ik wilde weergeven of de Las voldeed of niet en dat heb ik dus gevraagd. Is dat zo raar? Ik ben ook maar een leek en ik heb goed gezocht maar kon antwoord op mijn vraag nergens vinden op internet. Als ik geen vragen mag stellen over iets wat ik voor mezelf aan het opzetten ben dan kom ik hier niet meer op het forum hoor..

Eerlijk gezegd vind ik het niet heel aardig en ik ben een beetje teleurgesteld.
over dat ik u een berichtje had moeten doen om toch verder te gaan op dat topic, als ik u niet kan overtuigen dat had ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag gehad..

Beste andere mensen die mij een goed antwoord konden leveren, Geweldig klasse!!!:thumb:
Ik ben er erg blij mee ik kan nu mijn excel sheet afronden en daadwerkelijk gebruiken, de volgende stap is een Bout-berekening om te berekenen hoeveel bouten ik in een staalconstructie moet plaatsen. Na deze sheet vind ik het erg leuk en het levert bij veel berekeningen echt tijd op:) Nogmaals hartelijk bedankt voor jullie reacties, goede hulp!!

Groeten Michiel

Je moet niet teleurgesteld zijn in mij, je moet teleurgesteld zijn in de regels van Helpmij. Wanneer je vraag is gesloten open je niet nogmaals dezelfde vraag maar treed je in contact met de betreffende moderator.

niet teleurgesteld

Ik ben ook niet teleurgesteld in Helpmij!
Ik had die regel gelezen dat het een rage was dat schoolmensen vragen gingen stellen.. om er zelf vanaf te zijn.
Maar dat was geheel niet mijn opzet en daarom heb ik ook duidelijk geformuleerd: sheets aan het maken voor berekeningen op school.
Dat houd in dat er berekeningen op school worden gemaakt en dat ik handig wil wezen om snel te kunnen werken en er dus een sheet van wil maken...
En als ik dan nogmaals die vraag stel omdat ik echt niet snap waarom ik geen vraag mag stellen dan bent u nog niet overtuigd, terwijl mijn hele sheet te downloaden staat en dat u hem dus in kunt kijken hoeveel werk ik er al ingestoken heb om die handigheid te maken. Dan is er volgens mijn gevoel nog niet in de sheet gekeken. De fout ligt dus niet bij het goede forum Helpmij, maar aan de verkeerde interpretatie van de door mij gestelde vraag + bijlage.

Ik vind het gewoon jammer, ik doe tenslotte ook maar mijn best en begrijp even niet hoe ik een mooie functie kan invoegen. Dus vraag ik dat eventjes op een forum hoe dat moet.

NOgmaals dank aan alles die me wilden helpen, ik zet de vraag op "Opgelost"

Dankjulliewel!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan