Nog een keer Packard Bell Hera C MH-35 Specifiek voor Vista?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lupus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lupus

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Dus wij hebben wat probjes met de Hera C MH-35 Easynote... HD is hard gecrashed en vervangen door een Samsung 2" 640Gb.

Deze machine schreeuwt Windows Vista All over... Wat mij zegt dat deze machine misschien wel specifiek op Vista is gebouwd? Wij willen echter XP erop hebben... Kan dat straffeloos? Lijkt mij dat dit model type-specifieke drivers (VGA) nodig heeft.

Je kan proberen xp erop te zetten. Maar dan kan je proberen eerst op te starten vanaf een live cd van xp, om te kijken of hij het doet. Waarschijnlijk zullen er wel problemen zijn, met bijvoorbeeld de dvd brander(had ik zelf ook met mijn hera c toen k 'm opnieuw moest installeren door een virus)

Heb hier zelf een laptop en daar stond xp op en de hdd deed 't wel hoor. Alleen de dvd brander niet. Daarom staat er weer vista op.

En dat was met een sata schijf?
Enige mogelijkheid zou dan voor ts'r kunnen zijn om in bios te kijken naar sata/ide modus.Blijft het feit dat er verder geen xp drivers voorhanden zijn en het is niet gegarandeerd dat vista drivers op xp werken.

Als het goed is zit er een sata schijf in ja. Ook op meerdere desktops heb ik sata schijven en xp, daar werkt het ook goed hoor. Op het 2e punt ben ik het wel met je eens. Gewoon weer vista of windows 7 er op zetten.

Ik zeg ook niet dat xp nooit zou kunnen op Sata.Maar als je dat wilt zul je dus sata drivers(1) moeten hebben voor xp ofwel de mogelijkheid van instelling(2) in je bios.
Optie 1 wordt al niet gegeven door PB.

|Jij mag alles zeggen:d

Ik zet ook me grote twijfels optie2:anders zou PB toch wel xp drivers voorhanden hebben.
Aan de ts'r nu....

Xp werkte wel/ niet lekker (drivers!) We hadden geen Vista basic schijf bijgeleverd gekregen... heb maar een Vista 32 basic isootje gedownload, gebrand dat geinstalleerd met eigen prodkey en geactiveerd... klaar... moet toch wat niet? werkt weer als vanouds... was deze notebook tóch Vista-specifiek gebouwd...grr!

Succes verder met je onlusten over vista! (Heb ik zelf ook last van)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan