nog een keer regedit

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruno-01

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2002
Gisteren een vraag gesteld over regedit maar ben er nog niet uit. Weet iemand hoe en waar dat regedit nu eigenlijk zijn data/info vandaan haalt. Staat dat allemaal in de ene bestand ? Als ik onder windows/system32 ga kijken kom ik die regedit.exe tegen. In mijn geval een bestand van 76 kb. Als ik dat vervolgens open (dubbelklik) kom je een hoeveelheid informatie tegen waar je niet goed van wordt. Nu begrijp ik wel wat daar allemaal instaat maar mijn vraag is waar komt die info vandaan. Staat dat allemaal in dat bestand van 76 kb ?
U zult zich ongetwijfeld afvragen, wat wil die vent nu eigenlijk...heel simpel ik wil de regedit bekijken van een andere pc ( die niet meer werkt maar waarvan ik de hele c schijf heb gekopieerd...)

Bij XP kun je de registry vinden in :

c:\WINDOWS\system32\config

Daar staan bestanden als SYSTEM en SOFTWARE

Deze maken beide deel uit van de registry.

Geplaatst door bruno-01
Weet iemand hoe en waar dat regedit nu eigenlijk zijn data/info vandaan haalt.

Gezien de sectie waarin deze vraag staat, neem ik aan dat het om XP gaat.

De registerbestanden zijn op diverse locaties opgeslagen:

(1) C\Windows\System32\Config
Daarin vind je de volgende registerbestanden:
- Sam
- Security
- System
- Software

(2) C:\Documents and Settings\gebruikersnaam
Daarin vind je het volgende registerbestand:
- NTUSER.dat

Dit zijn verborgen bestanden.

Dan krijg ik langzaam antwoord op mijn vraag en trek ik de conclusie dat wat ik wil niet mogelijk is. Ik kan van een andere pc niet , door het copieeren van 1 bestand, de hele regedit bekijken. Ik moet dus veel meer mappen binnenhalen om het complete register te bekijken....:confused:

Geplaatst door bruno-01
Dan krijg ik langzaam antwoord op mijn vraag en trek ik de conclusie dat wat ik wil niet mogelijk is. Ik kan van een andere pc niet , door het copieeren van 1 bestand, de hele regedit bekijken. Ik moet dus veel meer mappen binnenhalen om het complete register te bekijken....:confused:

Inderdaad. Wat jij wilt is niet mogelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan