Nog een super traag opstartende computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

WIMLIN

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Berichten
429
Goedeavond heren en dames,

Ook ik heb sinds een dag of 4 een pc die niet voor uit te branden is.

Ik had hier vanmorgen een vraag gestart voor. Maar per abuis had ik deze bij windows xp gezet terwijl mijn computer ook onder Windows Vista draait.

Ik heb alleen deze week avg 8.0 geinstalleerd. Maar dat kan toch geen probleem zijn.

Ik heb helaas niet de kennis om zelf iets bijzonders te kunnen vinden.

Ik weet namelijk al niet wat ik met msconfig uit moet of kan zetten.

Ik heb wel glary utilities gedraaid die gaf aan er register problemen waren die zijn nu gerapeerd. Maar ik weet niet of dit snelheidwinst geeft. Maar na een volgende keer scannen gaf hij dat er nog problemen waren. Pas na 4 keer scannen waren er geen problemen meer.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb jou vraag een eigen plek gegeven. Het is niet netjes in te breken in iemand zijn/haar topic.
 
Je hebt ook het gratis programmatje tweak VI

wanneer het geinstalleerd is maak je systeemsnapshots (+ een systeemherstelpunt(bovenaan) en volg de 10 stappen.
wanneer je op de stappen komt wanneer je dingen kan uitschakelen die niet mee opgestart moeten worden, duidt dan alleen aan welke dat je kent.
Wanneer je denkt dat het proces niet thuishoort op je pc zoek het dan eventueel eens op in google en dan kan je het eventueel blokkeren.
wanneer je dit toch zou doen en het loopt mis dan heb je nog steeds je systeemherstelpunt aangemaakt ;)
 
Na Vista Update van 14.05.08 kon ik niet meer op Internet komen.

Na systeemherstel naar 13.05.08 was het probleem opgelost !

Heb de laatste updates niet weer geïnstalleerd.

Misschien ligt hier ook jouw probleem ?
 
Als het probleem is ontstaan na het installeren van AVG dan ligt het voor de hand om
ofwel AVG eraf te gooien of eens een systeemherstel te doen naar de situatie voor AVG

Ron
 
ik heb nooit problemen gehad met avg...
zeker niet voor het opstarten
Maar als je denkt dat het wel zo is, schakel AVG dan eens uit en start op zonden avg;)
Laat iets weten of dit het voor jou was
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan