Nog geen norm voor DVD-Writer ?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heatseeker

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Is die norm nu al eens bekend?
Lite-on en Sony zouden nu dvd-branders op de markt hebben die zowel + als- kunnen lezen/schrijven.

Wat is hiervan waar, en zijn er sites waar dit getest word....dus testen op de kwaliteit en niet op de prijs?

Zelf van collega meerdere dvd-copyen gezien....met alle zones erop...perfect geluid en ook ondertiteling!
Gemaakt met een Philips brander.....ik denk dat ik niet meer wacht.

tips?

groeten heatseeker

Geplaatst door Heatseeker
Is die norm nu al eens bekend?
Lite-on en Sony zouden nu dvd-branders op de markt hebben die zowel + als- kunnen lezen/schrijven.

Wat is hiervan waar, en zijn er sites waar dit getest word....dus testen op de kwaliteit en niet op de prijs?

Zelf van collega meerdere dvd-copyen gezien....met alle zones erop...perfect geluid en ook ondertiteling!
Gemaakt met een Philips brander.....ik denk dat ik niet meer wacht.

tips?

groeten heatseeker

heeft hij toevallig er een prgramma bijgekocht? volgens mij moet dat we, om dvds te kunenn kopieren

Hij heeft bij de dvd-brander zijn nero software, ik heb begrepen dat ie ernaast een ander progje gebruikt als hij bepaalde dvd`s niet kan copieren...deze blijkt namelijk bijna alles te kunnen vreten, zal even navragen hoe dit progje heet....

Trouwens zijn de dvd`s uit de videotheek vaak 7 gb groot, dus om ze te bewerken voor 4.7 gb, moet ie van deze films nog het nodige afhalen...maar het resultaat mag erdan ook zijn!!!

Vraag het even na, je hoort nog!

greetz heatseeker

ja dat is waar. Er is in ieder geval 1 drive van sony op de markt die zowel + als - kan branden. De DRU-500A met een heeeel lange levertijd, kost iets omder de 400 euro.

succes

Ik heb hem lekker op de HCC gekocht als 1 van de eerste :P

Naja over de standaard:
Microsoft heeft toegezegd DVD +R te gaan ondersteunen dus dat zal waarschijnlijk DE standaard worden. Maar ik zou me er niet druk om maken: tegen de tijd dat ze eruit zijn is BluRay al aan het doorbreken.

Over de brander:
Als je een DVD brander koopt zou ik OF een DVD-R brander kiezen, OF de DRU500a. De laatste kan je nog wel ff wachten, de eerste is volop verkrijgbaar. De reden dat ik zou kiezen voor -R is doodsimpel: de schijfjes zijn goedkoper. Voor je standalone DVD speler maakt het namelijk weinig uit of je + of - erin stopt. Of hij leest ze wel, OF hij leest ze niet. Dat maakt verder niet uit of het + of - is. Overigens is -R beter compatible met standalones

Over de Software:
Er zijn inmiddels allerlei zeer goede programma's op de markt voor een paar tientjes (waaronder DVD2One van eigen bodem!) Je kunt ook gewoon met Nero DVD's branden. Echter je zult DVD's eerst moeten 'rippen', oftewel kopiëren naar de HD. Hier zijn progs voor zoals dvddecrypter of smartripper. That's it. Voor meer info kijk hier

Hmmm
Ik heb gehoord dat de +R de standaard is geworden.
Ikzelf heb ook de sony DVD+/- R(W) burner en bevalt goed.

Voor het kopieeren van een originele dvd gebruik ik gewoonweg 2 dvd-tjes dan staan ook alle extra's erop.

En hoe zit het met die dvd-brander van pioneer die in die pc van de aldi zit?
Kan iemand mij trouwens eens uitleggen hoe dat zit met die = EN - DINGEN....HEEFT DIT TE MAKEN MET WELKE DVD SPELERS ZE WEL EN NIET KUNNEN LEZEN????

HEATSEEKER

Verschil

Verschillen

DVD-R(W) Heeft als voordeel een betere kompatibiliteit met DVD spelers, betere ondersteuning door authoring software en lage prijs van de DVD-R disks. Nadeel van dit type loopwerk zijn de wat lagere snelheid en hogere kosten bij gebruik van rewriteables (DVD-RW).

DVD+R Voldoet niet aan de officiele standaard van het DVD platform, maar is in korte tijd toch zeer populair geworden. Alle DVD+RW recorders zijn gebaseerd op hetzelfde loopwerk, de verschillen zitten in de zgn. firmware en meegeleverde software.
DVD+RW heeft als belangrijkste voordeel de hogere schrijfsnelheid en als nadeel de wat mindere kompatibiliteit bij het afspelen in DVD spelers en iets hogere mediumkosten. Voor algemene dataopslag op de PC heeft de DVD+RW de voorkeur. De nieuwe generatie DVD+RW recorders ondersteunt ook eenmalig beschrijfbare disks. DVD+R.

Misschien heb je hier wat aan!!

gr. Zkippy

HEEFT DIT TE MAKEN MET WELKE DVD SPELERS ZE WEL EN NIET KUNNEN LEZEN????

Euh... ja en nee. De compitabiliteit (wow moeilijk woord) van de standalone t.o.v. de media hangt af van 3 dingen: 1. Het merk Media 2. Het brandprogramma 3. De indeling op de DVD.

Daarbij komt nog eens dat sommige standalones het moeilijker krijgen met dvd+r doordat ze niet 100% conform de standaard zijn (zie post hierboven)

Zoals ik al aangaf maakt het eigenlijk niet uit + of -. Je standalone zal de dvd OF WEL OF NIET herkennen. Daar kun je niks aan doen. Als hij hem herkent zijnde een DVD maar hij speelt hem niet dan is er waarschijnlijk 1 van de 3 dingen hierboven genoemd niet 'compatible' met de desbetreffende standalone.

Ik las laast ergens op Tweakers dat de productiekosten van DVD+R feitelijk lager zijn dan de productiekosten van DVD-R. (is technisch verhaal) Het kan dus best zijn dat DVD+R in de toekomst goedkoper zal zijn dan -R.

Maar ik blijf bij mijn vorige advies. Koop een DVD-R brander en je bent klaar, voor het minste geld. Over een tijd is BluRay uit en kan je je brander 'weggooien' dus het is 'slechts' een tijdelijke oplossing. (hoewel BluRay conform de DVD standaard backwards compatible word zal na een paar jaar niemand nog op - of + branden)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan