nog legitiem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scratch

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2007
hallo,

Ik heb een nieuwe pc gekocht samen met windows vista business 64 bits.
Nou bevalt vista me niet dus dat heb ik er weer afgegooit en ik ben weer overgestapt op XP. Nu kan ik voor 90 euro mijn vista weer verkopen maar omdat ik zelf vista 2 weken gedraaid heb is hij dan nog wel legietiem voor die persoon die hem van mij koopt. Want dan komt hij op een ander netwerk en andere pc...

dus is vista nog legitiem op een anders pc als dat hij de 1e keer is geinstalleerd waneer je de orginele code gebruikt?

mvg tim

gaat wel werken.

als het maar 1 keer is geinstalleerd en het is aangekocht door jou....dan gaat het werken hoor.

Ik vermoed dat ik meer lees dan dat er nu staat (oem) en dus mogelijk een verkeerde conclusie trek................. m.a.w. áls het een OEM betreft, dan ben ik bang dat Windows niet meer op een andere pc te installeren en te gebruiken zal zijn.

Laatst bewerkt:
volgens mij is de businness editie niet in oem versie te koop.

alleen............... hoe laten we dat Scratch op tijd -voordat íe het schijfje verkoopt- weten? Ik zag dat hij sinds vandaag, 2,5 week niet meer online is geweest.

nee hoor hij krijgt van elk hier getypt bericht een mailtje dat er een reactie geplaatst is.

Niet meer!
een OEM versie kan je maar 1 keer installeren op 1 pc!

dus hij is niet legitiem??:(:( greetz

Daar jij vanuit een (voor zover ik dat aan je berichten kan zien) integere "spijtoptanten" optie geen Vista meer wil hebben, is er een min of meer legale (???) mogelijkheid om het rond te krijgen: degene aan wie je 'm verkoopt zal dan Microsoft moeten bellen en zeggen dat hij een ander moederbord in zijn pc heeft geplaatst t.o.v. het oude mobo in zijn pc (ivm met een defect) (jouw mobo dus............) Hij krijgt vervolgens een nieuwe sleutel en de Windowslicentie is dan permanent als OEM aan zijn pc verbonden met alle daaraan verbonden rechten en plichten.

Maar ja................. het is een bypass. Als je het persé wil doen, dan als volgt: onder voorbehoud van de nieuwe sleutel de schijf verkopen en erbij zijn als Microsoft wordt gebeld door de koper. Dán weet je óf er een nieuwe sleutel wordt verstrekt en kun je de transactie voltooien.

Laatst bewerkt:
hey,
oke badankt allemaal voor jullie snelle racties...
maar ik kan nu zelf ook windows vista niet meer installeren op mijn eigen pc waar hij eerder al 2 weken op gedraaid heeft?

zo kan ik een dual-boot systeem maken voor windows xp en vista

greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan