• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

nog maar es som.als

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerald Baalhuis

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Ik heb al even door de archieven van deze site gezocht, maar kon het niet direct vinden...

Ik heb een som.als formule nodig die bedragen in een kolom (bijv. C) optelt in een cel in kolom D als
het getal in kolom A een 1 is en de waarde in kolom B (datum) <>0
het getal in kolom A een 2 is en de waarde in kolom B (datum) <>0
het getal in kolom A een 3 is en de waarde in kolom B (datum) <>0
het getal in kolom A een 4 is en de waarde in kolom B (datum) <>0
het getal in kolom A een 5 is en de waarde in kolom B (datum) <>0

ik had wel iets gelezen over kolommen samenvoegen en dan de waarde in de samengevoegde cellen als criteria gebruiken, maar de datum in kolom B (die dan saemngevoegd is) verschilt bijna altijd, dus dan kan je volgens mij de som.als niet goed laten lopen.

Het gaat er nl om dat, afhankelijk van welke groep iemand lid is (1 t/m 5), de contributie bedragen worden opgeteld en het totaal bedrag van die groep naar een bepaalde rekening wordt overgemaakt.

Verwijzen naar het archief mag natuurlijk ook voor het beantwoorden van mijn vraag.

Alvast maar weer een welgemeend DANK U

Gerald

niet helemaal

Ab,

Bedankt voor je reactie, maar het is niet wat ik bedoel. Bijgevoed een bestandje als voorbeeld, waarbij ik in de bewuste kolom de optelvoorwaarde als tekst heb gezet.

Gerald

Bijlagen

Ab,

Dit werkt!!! Bendakt. Ik was een beetje op het verkeerde been gezet door de naam van de functie (product) en de * tekens. Ik dacht dat Excel de bewuste kolommen zou gaan vermenigvuldigen ipv optellen.

Bedankt voor je advies en tijd!

Groet,

Gerald

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan