Van Symantec krijg ik geen antwoord (heb ze 2 weken geleden gemaild)
dus nog maar 'ns hier geprobeerd.
Ik heb adsl - router - 3 PC's met XP home en NIS 2006
Nu wil ik een thuisnetwerk.
NIS eerst eraf gegooid.
Boeltje aan elkaar gekoppeld, thuisnetwerkwizard in Win XP gedraaid, werkt als een zonnetje.
NIS weer geinstalleerd. BIJ NIS firewall instellen wizard laten zoeken naar netwerk, die vind niks. Dus zelf maar alle IP-adressen in de vertrouwde zone gezet, dat helpt geen biet. PC's zien elkaar niet zolang de firewall van NIS aanstaat. Schakel ik de firewall uit dan werkt 't thuisnetwerk weer prima maar-ja daar had ik NIS dus niet voor aangeschaft.
Ik ben al tijden op zoek het werkend te krijgen met NIS gewoon ingeschakeld.
Kan dat nou echt niet ?!
Op de site van symantec staat bij de wizard thuisnetwerk in NIS - OPMERKING: Tijdens de scan probeert de wizard IP-adressen te herkennen die beginnen met ,10 172,16 -31 of 192,168. Als geen van deze IP-adressen gevonden wordt, stelt NIS/NPF vast dat er geen thuisnetwerk aanwezig is en toont het volgende scherm: een oplossing komt er dan niet.
Ik heb andere ip-adressen en de oplossing vertrouwde zone werkt kennelijk niet.
Wie helpt me s.v.p. verder.
Alvast veel dank,
Nora
dus nog maar 'ns hier geprobeerd.
Ik heb adsl - router - 3 PC's met XP home en NIS 2006
Nu wil ik een thuisnetwerk.
NIS eerst eraf gegooid.
Boeltje aan elkaar gekoppeld, thuisnetwerkwizard in Win XP gedraaid, werkt als een zonnetje.
NIS weer geinstalleerd. BIJ NIS firewall instellen wizard laten zoeken naar netwerk, die vind niks. Dus zelf maar alle IP-adressen in de vertrouwde zone gezet, dat helpt geen biet. PC's zien elkaar niet zolang de firewall van NIS aanstaat. Schakel ik de firewall uit dan werkt 't thuisnetwerk weer prima maar-ja daar had ik NIS dus niet voor aangeschaft.
Ik ben al tijden op zoek het werkend te krijgen met NIS gewoon ingeschakeld.
Kan dat nou echt niet ?!
Op de site van symantec staat bij de wizard thuisnetwerk in NIS - OPMERKING: Tijdens de scan probeert de wizard IP-adressen te herkennen die beginnen met ,10 172,16 -31 of 192,168. Als geen van deze IP-adressen gevonden wordt, stelt NIS/NPF vast dat er geen thuisnetwerk aanwezig is en toont het volgende scherm: een oplossing komt er dan niet.
Ik heb andere ip-adressen en de oplossing vertrouwde zone werkt kennelijk niet.
Wie helpt me s.v.p. verder.
Alvast veel dank,
Nora