Nog 'n upgreetje

Status
Niet open voor verdere reacties.

NordRack2

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2001
f_pc2m_07dcc46.gif

Hallo, ik probeer voor mijn broertje een upgrade samen te stellen.
Hij doet voornamelijk AutoCAD en 3DS Max.
Hoe zit dat met het geheugen? Moet ik altijd op de QVL letten? (qualified vendor list)
In de tabel is alles 4 gig DDR800 (2 x 2gig)
Heeft iemand op- of aanmerkingen?
Ga graka zal iets van een ATI Radeon HD4850 worden en het besturingssysteem XP 32 of 64. (Mss beide)

Laatst bewerkt:
f_pc3m_ed4a2e4.gif

Een updeet v/d upgreet: :D:D:D
De Anteckast is trouwens voor mezelf.
De laatste twee kolommen zijn interessant. Mss plaats ik bij beide bedrijven een bestelling. De laatste 4 zijn trouwens Duits.
BTW mijn broertje woont in Dtsl.
De twee graka's die daar staan zijn die een beetje OK?

Laatst bewerkt:
De upgreet is af!
f_pcm_f3666a5.jpg

Het is geworden:
Mobo: Asus P5Q 103
Processor: Core 2 quad Q6600 162
RAM: Crucial Ballistix (4-4-4-12) 4 gig 53
Graka: GigaByte GV-R4850MC-1GH (fanless) 163
Kast: Antec P182 113€ (voor mezelf) fijne mooie kast ruim en koel waar ik hopelijk 10 jaar mee vooruit kan!
HD :Seagate ST3320613AS 320 gig 43 € (voor mezelf) om een RAID conf te bouwen.
En nog wat verzendkosten.

De nieuwe pc voor mijn broer werkt goed!
De oude voeding North Q 400 W kan het allemaal aan. Daar had ik op gespeculeerd. Hier geen bakbeest van 750 W of zo. Overigens kun je hier je benodigde voeding uitrekenen.
De Gigabyte graka doet het ook super. Hij is fanloos dus stil. Stressed liep hij wel tegen de 95° dus heb ik er een fannetje op gezet aan 5V dat je niet hoort. De GPU blijft nu onder de 75°. Ik vind die kaart wel een aanrader als je geen 4870 kunt betalen. Overclocken kun je vanaf je bureaublad doen.
Het grakafannetje koelt ook meteen de chipset en het RAM.
De Ballistix staan niet in de QVL van Asus. Maar Memtest heeft hier een uur of 5 gelopen zonder fouten dus dat zit hopelijk wel goed.
Het kartonnetje heb ik in de kast gezet zodat de lucht die door de onderste sleuven binnenkomt eerst door de hele kast moet alvorens weer naar buiten te worden geperst.
Windows prof. 64 bit is gekocht en staat er op. Deze pc wordt gebruikt om te 3DS Max 'en.
Als er bijzonderheden zijn zal ik ze hier nog wel neerzetten.
Groeten en een goede roetsch!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan