Nog steeds computeruitval

Status
Niet open voor verdere reacties.

lafra002

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2004
Ik zit nog steeds na ong. een jaar met hetzelfde probleem dat m'n computer soms spontaan uitvalt na ong. 10 min. Ik heb al eerder gepost op Helpmij maar dit mocht niet baten.

Klein overzichtje:

Ik heb verschillende 'fouten' gehad, en ik heb het idee dat ze allemaal met elkaar te maken hebben.

1. Na ong. 10 min. bevriest m'n pc, dat wil zeggen niks reageert meer, zelfs niet het Capslock lampje of muis.

2. Na ong. 10 min. krijg ik de melding: Unable to start driver for HPZipm12.exe

3. Vanochtend kreeg ik hetvolgende na ong. 10 min.:

(Blauw scherm)

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

*** STOP: 0x0000000A (0x00000000, 0x000000FF, 0x00000001, 0x804E0A3A)

Ik kreeg (gelukkig) een system error report (na herstart) die ik kon opsturen en daar kwam het volgende uit:

Microsoft raadde me aan om het programma Windows Memory Diagnostic te downloaden en uit te voeren. Zo gezegd zo gedaan, maar het valt te raden, er kwamen geen errors uit gerold.

Dus, de vraag is: Wat moet ik nu doen? :confused:

Heb je misschien een HP printer? Zo ja, probeer dan eens de drivers te verwijderen en de printer af te koppelen.

Kijk dan of het probleem nog steeds bestaat, zo niet, dan proberen nieuwere drivers voor je printer te vinden op internet?

Ja dat klopt ik heb een HP All-in-One, ik heb al gekeken voor driver-updates maar die waren niet beschikbaar.

Aangezien ik de printer/scanner zowat elke dag nodig heb voor school, heb ik nog niet de moeite genomen om 'm af te koppelen. Kheb ook geen 2e pc in huis, en aangezien het probleem zich compleet willekeurig voordoet heb ik 't nog niet gedaan.

Ik zal z.s.m. het gaan proberen en kijken of het werkt, het is wel vreemd trouwens dat je pc zo gek gaat doen van alleen een printer en niet de minste (qua merk).

Iig bedankt voor de hulp!

Mogelijk heeft het toch met die printer te maken ivm de foutmelding: "Unable to start driver for HPZipm12.exe "

Misschien is het op een andere manier op te lossen? Bv ander USB poort aansluiten of zo? Misschien dat er op deze aansluiting een conflict is met een ander apparaat.

Probeer anders eens of je in start, uitvoeren, type msconfig, dan tabblad "opstarten" of je iets ziet met HPZipm12.exe . Haal dan daar het vinkje weg en kijk of het verbetering brengt.

Wel, ik dacht, als je er niet uit komt is er altijd 1 oplossing, naml. gewoon Googlen. En voila, kwam op het forum van HP terecht met mensen die hetzelfde probleem hadden en bijbehorende oplossing, kweet niet of het werkt want ik heb het net toegepast, maar ik heb er alle vertrouwen in.

Ik wacht gespannen af of er nog freezes komen!

Ooit een dergelijk probleem gehad en echt alles geprobeerd uiteindelijk maar met een schone install verholpen...

Ik heb inmiddels wel 5 schone installs gedaan :p

Hielp niet, ik kreeg daarnet trouwens weer doodleuk de 'unable to' message.:(

Ik heb de printer volledig gedeinstalleerd maar ik kreeg wederom een freeze :(

Dus.. Ik weet het nu echt niet meer :P

Ik heb helaas ook geen idee. Ik denk dat je op het HP forum toch meer kans maakt op een oplossing.

Daar ben ik dus geweest, en de stappen opgevolgd die ze zeiden:

Ga in de Adminstrator naar C:\Windows\System32 en geef met eigenschappen full acces voor de gewenste user

Dat zou het probleem moeten verhelpen, echter, ik kreeg de melding weer. Ik heb nu de laatste (full install) driver's van HP gedownload, kijken of dat werkt.

Het blijkt dus dat die freezes los staan van de foutmelding van HP.

M.a.w. het waren 2 verschillende 'zaken'. Melding boeit me niet zo, maar de freezes wel ;)

Toch maar eens even nieuw RAM kopen, misschien werkt dat.

Wat ik wel vreemd vind is dat nadat ik een freeze heb, gewoon restart en dat de rest van de dag het probleem uitblijft. Maar de volgende dag bijna gelijk na het opstarten krijg ik er weer een.

Ook frappant is dat na die (handmatige) herstart MSN 2x wordt uitgevoerd (ik heb polygamy), dus ik zie 2x het MSN tekentje.

Als ik gewoon opstart (dus niet na een freeze) doet ie dat niet :eek:

Via mail:

Beste Tanja, zou je nog even naar mijn reply's op het topic PC 'bevriest' willen kijken?

Alvast bedankt.

Ik heb eigenlijk geen idee meer, maar door te reageren is je topic toch weer omhoog gekickt;)

Enige wat ik kan bedenken is zoveel mogelijk uit je pc te halen en af te koppelen er een tijdje mee werken en iedere keer 1 ding aan te sluiten en kijken wanneer hij weer gaat bevriezen.

Had je al nieuw ram geheugen erin gezet? MSN al verwijderd en opnieuw geinstalleerd?

Nee, ik heb nog geen nieuw RAM erin gezet, maar dat ga ik wel z.s.m. doen.

Ik heb voor de zekerheid even een hijack log geplaatst in de bijbehorende sectie om spyware toch ook uit te sluiten.

Mocht dit ook niet het probleem zijn dan beschouw ik dit topic als gesloten want dan ga ik gewoon m'n pc eens laten onderzoeken bij een pc-winkel.

Bedankt voor al de hulp! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan