nog steeds geen draadloos internet...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Maxi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Maxi

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
op de plaats in huis waar ik juist internet wil ontvangen ontvang ik laag of meestal geen signaal. bij telenet zeggen ze dat alles in orde is in een computerzaak bevelen ze "betere routers" aan of betere laptops met een betere ontvanger. dus ik weet niet meer waar ik nog terecht kan.

ik heb nu een een andere router, in de hoop dat het helpt. een Linksys Ultra RangePlus Wireless-N Broadband Router WRT160N, ofzo lees ik hier op de dus, ik heb de indruk dat die wat beter signaal geeft maar eigenlijk nog te laag. verder dan een laag signaal komt die ook niet en mijn PS3 max 35% meestal 1 tot 7%.

- laptop/PS3 verhuizen is uitgesloten
- router ergens anders laten instaleren in huis is plan B wil eerst goedkopere manieren vinden.
- een versterker of verlenger kopen is ook een optie maar nog eens 100€ zonder te weten of het helpt?

dus lijkt mij de enige goedkope oplossing die ik nog kan bedenken doen is de kanalen veranderen. ik heb ergens gelezen dat je het best je router op andere frequenties kunt zetten. maar ik ik heb er geen verstand van, kan iemand me dat gedetailleerd uitleggen :o

Ik denk niet dat dat de oplossing zal zijn.
Hoe groot is de afstand tussen de router en ontvanger?
Zit er 1 of 2 verdiepingen tussen? Zijn de vloeren van hout of beton?

Ik denk niet dat dat de oplossing zal zijn.
Hoe groot is de afstand tussen de router en ontvanger?
Zit er 1 of 2 verdiepingen tussen? Zijn de vloeren van hout of beton?

ik denk beton, 1 verdieping, 7-8 meter. maar we hebben 3 buren met draadloos internet. mischien kruisen de signalen net in die bepaalde hoek in het huis?

nuja waarschijnlijk heb je gelijk, maar ik kan op zijn minst proberen?:confused:

Eventjes inloggen in de router, en kijk onder Wireless. Daar kan je het kanaal instellen.

Hoi,

Heb gemerkt dat lokatie ontvanger en richting antenne soms heel precies komt.Heb je echt alle standen van de antenne uitgeprobeerd? Je kan ook een losse sterkere ontvanger aanschaffen die je beter kunt richten. Is niet zo heel duur hoor.

Sukses , Ed

Hoi,

Heb gemerkt dat lokatie ontvanger en richting antenne soms heel precies komt.Heb je echt alle standen van de antenne uitgeprobeerd? Je kan ook een losse sterkere ontvanger aanschaffen die je beter kunt richten. Is niet zo heel duur hoor.

Sukses , Ed

De WRT160N heeft geen antenne.:p

de mijne niet hoor, heeft er geen, allez uitwendige toch...

ik denk dat ik zo'n "verlenger" of "versterker" kopen... maar ik heb zoiets nog nooit gezien...? welke raden jullie aan bij mijn huidige router en hoe werkt dat ding precies?

zet je die gewoon bij je router en dan geeft die versterkt signaal. of zet je die gewoon ergens in huis, zodat je het signaal omlegd. van router naar versterker, van versterker naar mijn laptop/PS3 die in mijn "internet-bermuda-driehoek" staan.

enuh is dat moeilijk om te instaleren?:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan