nog steeds problemen met orginele cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

spooky01

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2008
hoi ik heb net het bericht van meneer blommert gelezen
ik heb dus problemen met het instaleren van windows xp
ik krijg dus steeds de melding bij het kopieren van de bestanden bijvoorbeeld deze :
kan bestand oembios niet kopieren mogelijk ligt dit aan de cd van windows xp
nou kreeg k het advies om de partitie te verwijderen en hem te formateren als ntfs nou dat heb ik gedaan maar zodra hij de instalatie gaat voorbereiden en dus de bestanden van de cd kopieren dan krijg ik dus die meldingen van hee veel bestanden die die niet kan kopieren dan moet ik of enter drukken om het nog eens te proberen of esc drukken om het over te slaan dus wie weet er raad wat dit nou kan zijn helaas heeft de oplossing van meneer blommert niet geholpen en blijf ik dezelfde problemen houden en kan ik mijn windows niet opnieuw instaleren

geen idee

ik weet niet of die cd wel bij die pc hoort maar het lijkt me toch dat je elke windows xp cd ervoor kan gebruiken ? het is een orginele xpcd

Het is wel een originele cd, maar een OEM versie en die hoort bij 1 bepaalde pc, anders werkt het niet!

oem?

ok en hoe kan ik dan aan de bijbehorende cd komen teminste hoe kan ik dit oplossen ?
en hoe kan het dan dat ik een anderen laptop en een anderen pc er wel mee kan instaleren ?

Laatst bewerkt:
anderen cd gebruikt

ik heb al 3 versies gebruikt intussen en ik blijf bij elke versie hetzelfde probleem houden met het kopieren van bestanden ookal formateer ik het als een ntfs en die oem was een voorbeeldje van de vele dingen die die dan niet kan kopieren heb je mischien nog anderen ideen ?

ide of sata

wat maakt het uit of ik ide of sata gebruik? zit daar dan de foutin ?

Als het SATA zou zijn wel ja, want XP heeft geen SATA drivers aan boord en ziet de harddisk dan niet

en nu ?

ok maar wat is nou de conclusie van het hele verhaal dat hij het niet goed kopieert ?
en wat kan ik het beste doen ? ik zit zelf te denken om hem weg te brengen maar zou dit een grote reparatie zijn denk je ?>

We puzzelen hier nog wel even verder. Geef eens naam en type van het moederbord en van de harddisk

merk

het is een laptop van jewel en het merk schijf is samsung een ide schijf type moederbord weet ik niet helaas

Als hij geregeld fouten geeft bij het kopieeren van bestanden in de installatie, kan het het volgende wezen:

- Mediumdrager is niet goed, probeer een andere cd. (Had je gedaan, dus uitgesloten)
- Optische Drive is niet goed, probeer een andere cd-dvd speler (Indien mogelijk, even doen)
- Geheugen is defect, test je geheugen met memtest (http://www.memtest86.com )
- Harddisk is defect, test je harddisk met een diagnostische tool te verkrijgen bij de fabrikant van je harddisk)

Ik heb geregeld zulke storingen gehad, en aan de hand van deze dingen kon ik het altijd oplossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan