nog steeds tapisrv

Status
Niet open voor verdere reacties.

bennyb

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2005
Hallo allemaal,
Ik heb vorige week zopas een hijack laten uitvoeren en toen leek het probleem opgelost tot de volgende dag!
Krijg nog steeds foutmelding bij het afsluiten, kortom ik krijg de pc niet fatsoenlijk afgesloten.
Hier volgt nog eens exact de foutmelding die ik krijg bij het afsluiten.
Tapisrv.exe heeft een fout veroorzaakt.
Tapisrv wordt nu gesloten.
Als er zich problemen blijven voordoen start U de computer opnieuw op.
of
Tapisrv heeft een fout veroorzaakt inRPCRT4.dll.
Tapisrv wordt nu gesloten.
Als er zich problemen blijven voordoen start U de computer opnieuw op.

Men klikt dan op o.k of sluiten waardoor het beeld weggaat = zwart of blauw scherm, maar je hoort de pc nog draaien en ik moet hem afztten met de knop achteraan de pc.
Bij de volgende opstart doet ie dan natuurlijk een schijfnazicht.
Herkent iemand dit probleem en heb je een oplossing.
Pleeeeeeease, laat me het weten, ik ben stilletjesaan radeloos aan het worden.
Hartelijk dank.

Dat proces is een gewoon windows proces en dan heeft een Hijackthis logje ook geen zin.

http://www.iamnotageek.com/a/tapisrv.exe.php

Het gekke is dat het helemaal niet in ME hoort tot zover ik kan zien??? Heb je zelf iets geïnstaleerd onlangs?
Wat je kan doen is even in je opstartlijst kijken of dit proces mee opstart en dat vervolgens uitzetten.

Laatst bewerkt:
Hoi,
Heb met TuneUp mijn opstartlijst nagekeken maar zie Tapisrv nergens staan?
Ben effe naar de link gegaan maar kan er niet goed aan uit.
Groetjes

In de link die ik je gaf staat dat het proces een achtergrond proces is voor telefoon ondersteuning in W98 en NT. Het hoort dus helemaal niet in ME te zitten tot zover ik kan vinden. Wat je kan proberen is het bestand even te zoeken en vervolgens te verwijderen. Nog niet uit je prullenbak halen zodat je het terug kan zetten als je het nodig blijkt te hebben.

Gewoon via start en dan zoeken. Typ gewoon tpaisrv.exe in en laat hem zoeken. Als hij het gevonden heeft verwijder je het even en kijk je of de fout blijft en en of alles blijft werken.

Hallo,
Krijg de melding dat Tapisrv wordt gebruikt door windows en dat het bijgevolg niet kan verwijderd worden.
Als ik dan bij eigenschappen ga zien krijg ik dit.
Eigenschappen
Versie/productnaam

Waarde
Besturingssysteem
Microsoft(R)
Windows(R)
Millennium

Pfew...lastig probleem!
Ik weet niet hoed dat bij ME gaat maar in XP kan je je windows bestanden laten controleren op fouten en dergelijke en laten herstellen met de CD Rom.
Wellicht dat iemand weet hoe dit in ME gaat!

type in een dos venster SFC
Dit gaat je windows systeem bestanden controleren, en geeft de mogelijkheid om originele bestanden vanaf je windows install terug te zetten. Indien er corrupte bestanden zijn die dit probleem veroorzaakt kun je het op deze manier oplossen.
Let op, het kan erg veel werk zijn.

Hallo,
Bedankt voor de reactie.
Kan je me een beetje meer uitleg geven, ben namelijk een leek op dit vlak.
Dank je

Ja hoor, klik op start, uitvoeren en type in het venster sfc
vervolgens op enter en volg de aanwijzingen.

Hallo;
Heb net jouw instructies opgevolgd maar krijg dit als boodschap, zowel in kleine als hoofdletters.
SFC is niet gevonden. Mogelijk hebt u de naam niet correct getypt in het dialoogvenster Uitvoeren of kan een ander geopend programma een systeembestand niet vinden. Als u naar een bestand wilt zoeken; klikt u op de knop starten en vervolgens op Zoeken.

Dit laatste heb ik gedaan en krijg volgende bestanden.
SFC.DLL, SFC10.OCX, SFCR10.DLL, SFC.DLL, SFC.RLL, ASFCHOP.OCX
Kan ik hier iets mee aanvangen?

sorry, ben even op zoek geweest voor je maar SFC word inderdaad helaas niet ondersteund in ME.
daarvoor in de plaats hebben ze systeem herstel geintroduceert. Misschien kun je daar wat mee.
Dat SFC nuttig is blijkt uit het feit dat het in XP weer wel aanwezig is.

Hier heb je iets om te proberen, ik hoop wel dat je een beetje engels kunt lezen.
De tapisrv is namelijk voor je telefoon driver, en die lijkt dus niet goed te werken.

Check for a Damaged Telephon.ini File
1. Click Start, point to Find, and then click Files or Folders.
2. In the Named box, type telephon.ini tapiini.exe, click your primary disk in the Look In box, and then click Find Now.
3. Right-click the Telephon.ini file, and then click Delete.
4. Double-click the Tapiini.exe file to create a new Telephon.ini file. For additional information, click the article number below to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
http://support.microsoft.com/kb/q254332/

Laatst bewerkt:
help

Hoi,
Ramp o ramp.
Heb gisterenavond nog een systeemherstelpunt gedaan.
Nu blijkt dat dit niet al te best was, ben namelijk mijn internetverbinding kwijt + mijn microsoft help + ook al stond er dat je het systeemherstelpunt ten aller tijde terug ongedaan kon maken daar verschijnt nu een blanco pagina.
Dus voor ik verder ga moet ik dit eerst terug in orde brengen.
Iemand een idee?
Bennyb de hopelose.

er is nog maar 1 redding voor je denk ik, en dat is windows me opnieuw installeren.........................
Nee................niet schrikken, je kunt me herinstalleren met behoud van al je instellingen, en alles zal dan hopelijk weer werken. Op dit moment zie ik geen andere oplossing voor je. Iemand anders misschien????????????
Suc6:thumb:

Je schrijf dat je PC werkte even goed maar nu weer niet. Dus het zit mogelijk “rommel” op.

Welke “bescherm” programma’s gebruik je op de PC? AV, firewall, anti spyware, etc.
Download Stinger (de EXE) hier en scan je PC: http://us.mcafee.com/virusInfo/default.asp?id=stinger
Download CwShredder hier: http://www.majorgeeks.com/download4086.html
Start je PC in veilige modus op en scan vervolgens met CwShredder je PC.
Indien nog niet aanwezig, download en scan PC met AdAware SE.
Is je ME met alle updates van Microsoft?

Hallo beste,
Sorry voor de late reactie maar vermits dat mijn internetverbinding het ook begeven heeft ben ik genoodzaakt te reageren tijdens het werk en dat is niet zo evident.
Dus shredder kan ik niet installeren.
Ik heb gisteren wel mijn A.V geherinstalleerd want die kwam na het systeemherstelpunt ook al met een error.
Hij heeft geen virus kunnen detecteren.
Adaware had ik er nog op staan en die heeft inderdaad weeral heel veel rommel gevonden nochtans was alles clean voor het systeemherstelpunt.
Als firewall had ik Zone alarm maar nadat ik panda geinstalleerd had gebruikte ik de firewall van Panda zelf.
Ook spybot staat erop.
Alles was tot de laatste moment wel geupdate.

Iemand vermeld dat ik M E terug moet installeren maar heb 6 verschillende cd en kan er niet aan uit.
Ik krijg mijn computer ook niet meer in systeemherstelpunt om terug te gaan naar het laatste punt.
Als je nog meer info wilt laat het mij dan weten.
Dank je wel.

alles in orde

hallo iedereen,
heb dan uiteindelijk de laatste hand gelegd om mijn pc weer ordentelijk te doen draaien.
bedankt aan iedereen voor de reacties en misschien tot de volgende ramp.:rolleyes:
see you :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan