nog te redden? -> zwart scherm witte knipper

Status
Niet open voor verdere reacties.

blitskikker

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2005
Goedemorgen allen,

Ik heb hier een wat ouder laptopje van Packard Bell, een Ipower met originele XP erop

Als ik de laptop aanzet komt er een zwart scherm met 3 keuzes:

F2 - for setup
F8 - for display boot menu
F12 - for boot from Network

als ik niets doe een knipperd streepje, flitst een halve pagina teskt voorbij, verder niets en weer een wit knipperend streepje

als ik F2 indruk komt er een tekst die eindigt met mouse initialized
als ik F8 indruk komt er een menuutje met 4 keuzen, hier kan ik niets in veranderen, er staat een plusje (+) voor keuze 3 - harddisk
F12 reageerd helemaal niet

Ik heb al geprobeerd met de originele recovery disk te starten en met de originele masterdisk maar er is een enkele reactie.

Wie o wie weet wat ik kan of moet doen?

Bij voorbaat vast vriendelijk dank !

Goedemorgen blitskikker,
als je vanaf de koude start op F2 blijft drukken moet je toch in het bios kunnen komen om daar de bootvolgorde wijzigen zodat je kunt opstarten van cd.

Goedemorgen,

tsja..was dat maar waar.....bij indrukken F2 komt een zwart scherm met witte tekst met daarin vermelding RAM geheugen etc.etc. het verhaal stopt bij:

mouse initialized

zou het geheugen stuk kunnen zijn?

grt. blitskikker

Goedemorgen,

tsja..was dat maar waar.....bij indrukken F2 komt een zwart scherm met witte tekst met daarin vermelding RAM geheugen etc.etc. het verhaal stopt bij:

mouse initialized

zou het geheugen stuk kunnen zijn?

grt. blitskikker

Ik krijg een beetje het gevoel dat je batterij van het biosgeheugen (eeprom) leeg is.

hoi,

is dit zo'n ronde platte batterij? Ik ben maar een leek. Onder op de laptop zit een klepje als je die verwijderd zie je geheugen zitten. Neem aan dat ik'de hele onderkant los moet schroeven..

het lijkt mij dan in ieder geval de moeite waard om die batterij te vervangen en te zien wat er gebeurd.

ik ga ermee aan de slag,

gr. Carla

ok, batterij vervangen...het heeft iets geholpen ...bij opstarten laptop komt ie nu iets verder dan ............ mouse initialized

er komen nu 2 fout errors onder te staan en dat de datum en tijd moeten opnieuw ingesteld worden, onderop staat:

push F1 to resume en push F2 to enter setup

beide toetsen pakken helaas niet...heb ook alles al met de FN toets geprobeerd en daar wordt enkelt op de externe monitor gereageerd.........iemand enig idee??

gr. Carla

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan