nog te upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

2jane

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2003
Hoi,
Ik heb een p3, 850mhz, 512mb, 80gb HD, Gforce2 GTs/64mb.

Ik heb niet veel geld te besteden, zo'n 200-300 euro op z'n hoogst. Maar ik begin wel een beetje te balen van het langzame werk op de pc. Ik mag graag psp'en en af en toe een spelletje (niet te zwaar).

Is het slim het moederbord/chip te upgraden evt. met een videokaart of moet ik voor een budgetpc gaan?

graag jullie mening,

bedankt!
Jane

Dan zou ik gewoon voor een budget systeem gaan. Heb je teminste een nieuw systeem (garantie e.d.). En die is toereikend voor de programma's die je gebruikt.

Cotje

ja, mee eens. Bedenk tevoren wel even goed wat je met die pc wilt doen, maar vanaf rond de 500 euro koop je bijvoorbeeld al een prachtig systeem van DELL, met alles erop en eraan.

Voor 300 euries heb je ook al een goed (kwalitatief) systeem. Verwacht dn echter geen top-prestaties en controleer even of wel alles erop zit, zoals floppy-drive, brander, genoeg geheugen. Anders moet je (ls je dat erin wilt) dat er allemaal los bij gaan kopen en ben je nog steeds duur uit.

http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?showTechData=true&artno=SIDV13&#tecData

Dit is wel een goed systeem, heeft alleen geen brander en floppydrive. Wel goede onderdelen (a-merken). Heb hem zelf ook en bevalt goed.

Cotje

bedankt! zo weet ik een beetje waar ik aan toe ben.

Jane

Als ik jou wensen zie zou ik persoonlijk gaan voor de upgrade.
Dat zou inhouden:
*Een nieuw moederbord
*Een nieuwe processor
*Nieuw geheugen.

Als je af en toe een niet te zwaar spelletje speelt kan die Geforce 2 nog makkelijk mee.
Tachtig gig harde schijf heb je ook nog zat aan hoop ik?
Dan zou je de kast, harde schijf, floppy, cd-rom en grafische kaart kunnen houden.

Met bijvoorbeeld deze nieuwe hardware zit je rond (beneden) de €300,-

Athlon64 2800+ processor
ASUS moederbord
2x DDR-SDRAM 512 MB Kingston

Want naar mijn mening zit je met een nieuw systeem welke 200-300 euro kost wel erg in de budget modellen.

Ik zou ook opteren voor het voostel wat admin_frisian doet, een upgrade van het huidige systeem, eventueel nog aangevuld met een DVD brander (indien nodig).

nou, inderdaad heb ik toch wel mijn bedenkingen bij een nieuw systeem gezien mijn budget. 80 gig is inderdaad genoeg voor mij en er zit een nieuwe dvdspeler/writer in..dus ja, vind dat wel een beetje zonde.
Kan iemand mij misschien raden over een moederboard? Ik zie op het net door de bomen het bos niet meer....AMD of Intelchip?

Aangezien ik geen verstand heb van Intel ga ik voor de AMD.
Verschil is er weinig dus de keuze is aan jou.
Dan zou bijvoorbeeld dit een leuke keuze zijn:

ASUS K8V-X SE rond de €65,-
Gigabyte GA-K8VT800 rond de €60,-
MSI K8T Neo-V rond de €60,-

Het gaat dan om de socket 754 gezien je budget.

ASUS K8V-X SE rond de €65,-
Gigabyte GA-K8VT800 rond de €60,-
MSI K8T Neo-V rond de €60,-

.Dit zijn de moederboarden neem ik aan? Ik ga eens even neuzen op het net. Bedankt Admin-Frisian! Das al weer een stap verder..:)

edit om toe te voegen:

vond dit ondertussen op het net..
MSI K8N Neo2 Platinum heeft een nVidia nForce3 Ultra chipset en is geschikt voor socket 939 processoren.

Is dat wat? en wat heb ik dan nog meer nodig voor het moederboard? Je ziet het, een komplete leek hier wat dit betreft...

Laatst bewerkt:
Geplaatst door 2jane
vond dit ondertussen op het net..
MSI K8N Neo2 Platinum heeft een nVidia nForce3 Ultra chipset en is geschikt voor socket 939 processoren.

Is dat wat? en wat heb ik dan nog meer nodig voor het moederboard? Je ziet het, een komplete leek hier wat dit betreft...
Geeft niet. :)

Wat jij aangeeft is zeker wel wat maar het probleem is dan dat je in een duurdere klasse terecht komt (socket 939) qua processoren en moederborden.
En gezien je niet zo'n ruim budget hebt kom je beter uit in de socket 754, die moederborden en processoren zijn net iets goedkoper.

aha.. er komt wat licht in deze troebele wateren.. Wat ik dus begrijp is een moederbord het begin van alles. Daar moet nog een chip bij (das dan intel of amd?) en daarna nog het geheugen... Bedankt voor de handleiding!
Jane

Geplaatst door 2jane
aha.. er komt wat licht in deze troebele wateren.. Wat ik dus begrijp is een moederbord het begin van alles. Daar moet nog een chip bij (das dan intel of amd?) en daarna nog het geheugen... Bedankt voor de handleiding!
Jane
Eeh ja, zo ongeveer.
Neem hier maar eens een kijkje, dan wordt het vast wel duidelijker. :)

Een nieuwe voeding zou mischien ook geen slecht idee zijn.
Ik zou dan meteen voor een nieuw midi kastje gaan.

Kastjes met 350W voeding zijn al te koop voor €35.

Inderdaad een goed idee, bedankt voor de tip!

edit voor vraag:
ik werk veel met psp en heb een grafische kaart met 64mb. Zou het een verschil maken wanneer ik een kaart neem met 128mb? of is dat alleen voor toepassing op spellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan