• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nog te verwachten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bouwer91

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2018
Goedemiddag,

M.b.t. het bestand in de bijlage kom ik niet uit een formule die ik in de cellen D4, D5 en D6 van werkblad Data wil hebben. Ik heb de waarden in de betreffende cellen gezet, zoals deze daar moeten komen te staan met behulp van de gewenste formule.

In cel B1 van werkblad Data staat 2. Dit betekent dat de uren tot en met februari zijn weergegeven in het betreffende werkblad. Voor Pers. Nr. 12 betekent dat dus dat hij/zij tot en met februari 100 uur heeft gewerkt. De verwachting is dat hij/zij dit jaar nog 800 uur gaat werken. De waarde 800 in cel D4 is gebaseerd op de som van de waarden in kolom B van werkblad Nog te verwachten. Hij moet van dit werkblad niet de waarden van januari (1) en februari (2) meenemen, omdat deze uren al bekend zijn. Daarnaast moet hij de waarden van kolom B en niet kolom C meenemen, aangezien de betreffende persoon in groep A zit.

Ik heb geprobeerd om in cel D4 de formule SOMMEN.ALS te gebruiken en dan als criteria dat hij alle waarden meeneemt uit werkblad Nog te verwachten groter dan de waarde in cel B1 van werkblad Data. Echter, Excel pakt dit niet.

Wie weet hoe de gevraagde formule moet zijn?

Vriendelijke groeten

Bijlagen

Dit wat je zoekt?
Code:
D4: =SOMPRODUCT(('Nog te verwachten'!$A$2:$A$13>$B$1)*('Nog te verwachten'!$B$1:$C$1=$B4)*('Nog te verwachten'!$B$2:$C$13))
Of alternatief:
Code:
D4: =SOM.ALS('Nog te verwachten'!$A$2:$A$13;">"&$B$1;ALS($B4="A";'Nog te verwachten'!$B$2:$B$13;'Nog te verwachten'!$C$2:$C$13))

Laatst bewerkt:
juist

AlexCEL, dit is precies wat ik bedoel. Bedankt voor je hulp!

:thumb:

Bonus: nog een leuke voor C1:
Code:
="("&TEKST(DATUM(2019;B1;1);"mmmm")&")"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan