Nogal hinderlijk beeldscherm probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElmigoMG

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Hallo iedereen

Sinds vorige week doet mijn beeldscherm raar. Het staat nogal helder ingestelt. Zo helder zelfs dat ik er hoofdpijn van krijg als ik er langer dan een kwartier achter zit. Nou kun je denken: zet hem dan wat minder helder. Maar dát is nou juist het probleem.

Dus, mijn beeldscherm staat dus te helder. Maar als ik hem donkerder wil zetten, krijg ik hinderlijk flikkerrende dikke strepen op me scherm. Ik moet hem dus wel zo helder laten, anders kan ik er helemaal niets meer mee. Gek is, dat als ik mijn bureau aanstoot (waar dus mijn beeldscherm op staat), dan word het beeldscherm weer donkerder. En binnen 1 minuut is het beeldscherm weer licht.

Ik heb alle stekkertjes gecontroleerd, instellingen, beeldscherm menu's, maar ik kan helemaal niets meer (voor zo ver ik weet).

Misschien heeft een van jullie HelpMij'ers een oplossing?

Alvast erg bedankt!

Elmigo

Hoi !

Welk scherm (merk/type) praten we over ?

Helderzienden zijn er niet veel op dit forum.

Greetz,

Harry.

lol sorry was ik vergeten

Beeldscherm is een Acer AL1916W (1440x900 px)

Maximale Resolutie : 1440 x 900 @ 59 Hz
Horizontale frame rate : 30 - 82 kHz
Verticale frame rate : 56 - 76 Hz
Bandbreedte : 140 MHz

En indien me videokaart er misschien iets mee temaken heeft, hier onder de informatie over mijn videokaart:

Fabrikant : ATI Technologies Inc (Hightech Information System Ltd (Medion??))
Model : ATI Radeon HD 4800 Series
Bus Type : PCI-Express
Totaal Geheugen : 512 MB
Texture geheugen : 757 MB
Processor : ATI Radeon Graphics Processor (0x9442)

Ik heb het probleem zelf dus al opgelost. Aangezien er gewoon geen verklaring voor te vinden was, heb ik maar een nieuw scherm gekocht. Een betere zelfs.

Nogsteeds blijft het probleem onbegrijpelijk. Het scherm was waarschijnlijk gewoon niet goed.

Elmigo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan