Nogmaals ATI DRIVERS

Status
Niet open voor verdere reacties.

The_Mole

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2003
Ik zit nu al een hele tijd met een toch wel ernstig probleem. Ik heb een tijd geleden een nieuwe 3d kaart gekocht van een vriend (radeon 9700) en hiervoor had ik een nvidia.

Ik stak het kaartje in mijn pc en merkte dat er geen drivers bijzaten, geen probleem dus: naar de site van ati, drivers downloaden en voilà.

Dit ging niet zo makkelijk, elke keer dat ik opstart krijg ik de foutmelding

"Drivers not initialised (of zo)"

en is mijn beeldkwaliteit rampzalig, wat moet ik doen???

driver

Welke driver heb je gedownload, en is wel de goeie. Geef eens de website waar?

Geplaatst door The_Mole
Ik zit nu al een hele tijd met een toch wel ernstig probleem. Ik heb een tijd geleden een nieuwe 3d kaart gekocht van een vriend (radeon 9700) en hiervoor had ik een nvidia.

Ik stak het kaartje in mijn pc en merkte dat er geen drivers bijzaten, geen probleem dus: naar de site van ati, drivers downloaden en voilà.

Dit ging niet zo makkelijk, elke keer dat ik opstart krijg ik de foutmelding

"Drivers not initialised (of zo)"

en is mijn beeldkwaliteit rampzalig, wat moet ik doen???

Je hebt toch geen Radeon9700 met type-aanduiding ''TX'' o.i.d erachter?

Geplaatst door The_Mole

neen, waarom?

Omdat ATI daarvoor op één of andere manier geen support voor biedt in zijn/haar drivers. Vandaar dus die melding. Heb etzelfde gehad met me teruggestuurde ATI Radeon9800SE.

Ik heb zelf de 9700 pro. Verder een prima kaartje en werkt uiteraard ook prima.

Je gaat naar de ati support site en selecteerd de drivers uit de radeon family. Als je deze drivers dus inderdaad hebt gedownload en geinstalleerd en ze werken dan niet, dan zou je eens het programma driver cleaner moeten downloaden. Dit programmaatje gooit alle oude drivers van je computer af waardoor je nieuwe drivers beter werken.

Als jij zoekt op Google.nl naar driver cleaner 2.0 kom je meerdere pagina's tegen waar je het kan downloaden.

Dit is 1 van de links
http://www.softpedia.com/public/cat/14/4/14-4-75.shtml

Probeer dit eens :)

driver

En heb je ook eens probeers om de driver in de veilige modus te installeren.

Geplaatst door The_Mole
nog steeds niets, moet ik hem binnen brengen denk je?

Euh, je moet em wel downloaden ja. En dan moet je er op dubbelklikken en de instructies volgen op het scherm.

Geplaatst door Muurhond

Euh, je moet em wel downloaden ja. En dan moet je er op dubbelklikken en de instructies volgen op het scherm.

zou je denken?

dat doe ik, allemaal! en er blijft maar een foutmelding komen wanneer ik mijn pc opstart, daarenboven heb ik een te lage framerate om enkel en alleen op m'n bureaublad te werken.

Heb je de drivers van je oude videokaart wel eerst verwijderd?

Geplaatst door Muurhond
Heb je de drivers van je oude videokaart wel eerst verwijderd?

Ik heb nvidia-drivers late verwijderen door da programmake (drivercleane, of wa was het)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan