Nogmaals dagen tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoef

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Berichten
270
Hallo, ik weet dat er een aantal draadjes zijn met vragen over dagen tellen. Wat ik zoek is in een MsWord document het aantal dagen tussen bijv. vandaag en en een datum over bijv. 2 jaar. En dan rekening houdend met de verschillende dagen van de maanden en eventueel het schrikkel jaar. Heeft iemand deze code al eens uitgevonden en zoja, waar kan ik die vinden?

JoZ
 
Ik wil graag weten hoeveel dagen tussen 2 data liggen. En dan rekening houden met maanden van 28, 30 en 31 dagen. Ook eventueel een schrikkeljaar waar dan februari 29 dagen heeft. Ik heb een document waar een bepaalde rente per dag berekend wordt voor een termijn. Dus afhankelijk van het aantal dagen dat een product uitgeleend is moet de rente berekend worden. Dit kan oplopen tot wel 3 jaar.
 
Ik snap dat je een berekening wilt; wat je niet vertelt is waar die gegevens vandaan moeten komen. De actieve datum kun je redelijk makkelijk opvragen, maar de rest? Waar komt die vandaan?
 
Het document is gekoppeld aan een systeem waar de "begin datum" in is vastgelegd. Die datum kan ik uitlezen. Op het moment dat het product terug komt wil ik dan de duur van de leentermijn bepalen door uit het systeem de begin datum uit te lezen en datum van inlevering. En dat maal het rente percentage per dag.
 
Ik snap dat het voor jouw een duidelijk proces is, maar voor ons helpers is het dat niet.
... wil ik dan de duur van de leentermijn bepalen door uit het systeem de begin datum uit te lezen en datum van inlevering.
Snap je dat ik hier nog niet zo veel mee kan? Bedoel je dat je vanuit Word gegevens uit een ander programma moet kunnen lezen? Dan moeten we op zijn minst weten welk programma dat is, en of je dat vanuit VBA kunt benaderen. Om maar eens wat te noemen.
 
Octafish, het document is gekoppeld met een databestand. Op het moment dat ik het document open kan ik het mergefield uitlezen. Dus ga uit van Mergefield_datum_uitleen. De einddatum is de huidige dag. Dus uitleen kan bijv zijn 23-05-2013. Vandaag inleveren is dus het aantal dagen tussen 23-05-2013 en vandaag. Heb je hier meer aan?

JoZ
 
Je hebt dus een veld dat je kan 'gebruiken'. Dat is een begin. De klus is vermoedelijk wel te doen, als je niet bang bent om wat velden in elkaar te knutselen. Een 'simpel' voorbeeldje ziet er uit zoals in de bijlage. Het kan nog veel uitgebreider en wellicht zal dat ook moeten; deze heb ik nog niet uitgetest.
Als je naar het plaatje kijkt, snap je wel waarom :).
 

Bijlagen

  • DatumBerekenen.png
    DatumBerekenen.png
    16,8 KB · Weergaven: 47
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan