Nogmaals een partitie aanmaken op gepartitioneerde HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Mijn HD is gepartitioneerd. Op C is Windows98SE geinstalleerd, op D en E staat al mijn DATA en op F staan allerlei installprogjes.
C = 7,5 Gb
D = 37,5 Gb
E = 26,8 Gb; en
F = 2,67 Gb

Ik wil nu XP er bij installeren (Dualboot). Dat kan uiteraard op D. Toch zou ik liever eerst
D nog opsplitsen en b.v. circa 10 Gb voor XP vrijmaken en de rest voor de DATA. Kan dat met Partitionmanager of wellicht 'n ander(beter) programma.

Met Partition Magic is dit zeker mogelijk, met Partition Manager zou ik niet durven zeggen, ik ken dat programma namelijk niet.
Er zit wel een nadeel aan Partition Magic, dit programma is helaas niet gratis.

Is er 'n goede Nederlandse handleiding van Partitionmagic in omloop; en zo ja, waar te verkrijgen of te downloaden.

Je zou eens kunnen kijken of je via de site van Symantec een nederlandstalige handleiding kan vinden. Want het programma zelf is geloof ik in het Engels. Google is misschien ook een optie.

Er zat me vaag iets bij. Helaas doet de link het verder niet maar hou rekening met het onderstaande:
Indien je maar 1 schijf hebt, weet dan dat je maar 4 partities kan maken per schijf, maar binnen een extended partitie kan je tot meer dan 60 partities ...

Aanpassing: Windows Help: Per schijf kunt u maximaal vier primaire partities maken of drie primaire partities en een uitgebreide partitie. In de vrije ruimte op de uitgebreide partitie kunt u een onbeperkt aantal logische stations maken. U kunt deze ruimte niet gebruiken voor het maken van volumesets of andere soorten volumes met fouttolerantie.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan