Nogmaals: Opstartproblemen na gebruik AdAware

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anton R.

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 aug 2004
Berichten
2
Mijn zoontje heeft hetzelfde probleem als herhaaldelijk aangekaart, nl. na opstarten en login scherm meldt XP meteen weer af. M.a.w. hij komt niet verder dan het loginscherm.

Een additioneel probleem is dat ik de Setup CD niet kan benaderen. Zelfs nadat ik in BIOS heb aangegeven dat het systeem vanaf de CD moet booten, merk ik dat de CD ROM drive wel wordt aangesproken, maar vervolgens start het systeem toch van de HD.

Ik heb ook al de opstartdiskettes van de microsoft support site geprobeerd, maar hier gaat de zaak ook de mist in, omdat oftewel bij de eerste of bij de derde diskette een foutmelding resulteert in het afbreken van de setup routine.

Wie weet raad?
 
Als hij het al herhaaldelijk heeft aangekaart is het handiger om ook in die vraag verder te gaan
 
Nee sorry, niet hij, maar anderen. Ik heb overwogen een bestaand thread op te pakken, maar dan bestaat de kans dat mijn reactie niet (meer) wordt gelezen, omdat het probleem voor de betreffende vraagsteller al is opgelost
 
Wil de pc nog in veilige modus starten?
Als dat lukt, dan als volgt:
start / uitvoeren / en daar typen:

shutdown /-a [enter]

Nu meld de pc wel dat ie gaat afsluiten binnen de minuut, maar er wordt niet meer geteld.

Een andere optie is: zorg voor een 2e goede pc, met een geupdate virusscanner. (vrienden / buren)
Stop de (waarschijnlijk met virus besmette) harddisk er bij de 2e pc in, als 2e harddisk!
Nu zal die pc booten op hun eigen systeem, met jullie schijf als 2e disk.
Het virus is dan niet geinstalleerd op die pc.

Doe vervolgens een volledige scan op die harddisk.
Virus verwijderen, en disk weer terugplaatsen.


Even wat werk, maar vaak een goede oplossing.
p.s., let wel op de master / slave settings van de jumpers.
Eventueel bij de 2e pc de master cd-rom loskoppelen, en verwisselen met jullie harddisk.

Meer info? stuur even een mail.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan