nokia 5230

Status
Niet open voor verdere reacties.

janwitloof

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
Goedemorgen,iedereen.Ik heb me pas een GSM Nokia 5230 aangeschaft.Met dit toestel
kunt ge bijna alles doen behalve uw haar kammen(grapje).Nu mijn vraag.
Er staat GPS op ,en ik heb de kaarten opgeladen van een deel Europa, via het prog.
OVI ,dat gratis te downloaden was en te gebruiken.
Ik heb nu een beetje de kaarten bestudeert,krijg ik de melding dat mijn belkrediet
zo goed als op is.Er stond +- 22 € op nu nog 1.5 €.
Dus ik neem de proef op de som en open nog eens de kaarten via OVI op mijn gsm, en
bekijk ik gewoon mijn thuislokatie,en blijkt mijn belwaarde terug gezakt met één euro.
één duur grap als ge het mij vraagt,het is mij ook nooit verteld,dus is dat toestel voor
mij waardeloos.Als ik dat (bv.)een uurtje laat navigeren in de auto ben ik falliet bij
manier van spreken.Alles was gratis stond in de reclame,heb me weer eens laten beetnemen.Kan ik dat op een of ander manier verhelpen ?anders sta ik klaar met de zware hamer sorry..:evil:

de reclame klopt wel.
alles gratis.
Behalve het internet verkeer en daar maak je gebruik van.

Een goedkoop abonnement met onbeperkt internet nemen, misschien iets van vodafone.

Ik vindt dat ze me flink hebben genomen,ik dacht te hebben gekocht een nieuwe gsm
om gewoon af en toe te bellen,of gebeld worden.Bovendien leek het me handig als
daar gps op stond.Wanneer ik ging wandelen (b,v)het eens te gebruiken,maar helaas
dat kost me een fortuin.En ik neem aan dat dat niet te omzeilen valt.
Ik heb geen abb.om dat ik niet veel bel,dus één gewone kaart met belwaarde.
Maar zo kan het niet verder dat verstaan jullie toch ook,ze hebben me weer flink
genaaid.Als ik kon diende ik direkt klacht neer tegen zulke lakse bedoeningen.:(

Jan,

Werkt het als je
a. "Internet"/dataverkeer afzet op je mobiel, zodat je alleen de belfunctionaliteit overhoudt, waarmee
b. Voor navigatie alleen de GPS functionaliteit wordt gebruikt + de kaarten die je er al opgezet had?

Ik ken de software verder niet.

Tijs.

Ik heb offline gezet,en kan dan nog wel de kaarten gebruiken (tot op heden),maar gebeld worden dat gaat dan niet meer.
Komt op scherm " kan netwerk niet vinden "

Ok, dus je kunt ook zonder Internet-verkeer gebruik maken van de kaarten. Dat is alvast iets.

Is er niet een optie om alleen Internet/dataverkeer af te zetten?

Tijs.

Dat weet ik niet,ga het straks weten te zeggen,en wel om twee redenen.
Moet effen weg ,en toestel is nu aan 't opladen,was plat door aan t' prutsen.
Tot straks..

Lijkt mij persoonlijk dat het wel zou moeten kunnen. Per slot kan het zijn dat je met je telefoon in het buitenland bent, en zeker dáár wil je geen gebruik maken van Internet/dataverkeer, omdat dataverkeer dan nog eens een factor 10 duurder is vanuit een NL sim-kaart...

Hopelijk kom je ermee uit, anders zou ik Nokia (of de simkaart-provider (t-mobile, KPN, etc.)) bellen voor advies hoe toch gebeld te kunnen worden zonder de mogelijkheid van dataverkeer.
Wellicht is het zelfs mogelijk om via de klantenservice van je simkaart-provider dataverkeer af te sluiten. :)

Tijs.

ik denk dat het een Belgische provider is.

Probeer eerst je telefoon/simkaartprovider als je er zelf niet uitkomt.

Mocht je toch Nokia Nederland moeten bellen: 0900-2026055
Nokia Belgie: 070-7077707

Tijs.

Jan, het was handiger geweest wanneer je het advies van OVI/Nokia had opgevolgd, en de software en kaarten eerst op jouw computer had gedownload. Daarna kun je eenvoudig alles op je mobiel zetten middels een datakabel. Je loopt wel te mopperen op de provider en op Nokia, maar dit had je echt kunnen voorkomen.

Gr, Rob

@ BORNETTO ik loop wel te mopperen en ik heb daar recht op.
Ik heb wel dat eerst op de computer gedownload,en dan op mijn toestel
overgezet,(want ik heb eerst een usb kabel 2.0 ×micro b moeten gaan kopen),dus u
ziet mijnheer(,)BORNETTO dat u beweert heb ik wel degelijk eerst gedaan.

@dnties het is een belg.prov. mobistar,om de kaarten en het tel. apart te gebruiken
zonder internet heb ik nog niet gevonden.

Handleiding in het NL: hier

Zo een paar suggesties uit die handleiding:
Pagina 15: Verhaal over Dual mode en/of GSM netwerk en/of Packet-ggvensverbinding
Pagina 114/117: A-GPS uitschakelen, dus alleen gebruik maken van Integrated GPS.
Pagina 132: Alleen GSM netwerk aangeven. Zie dat er staat: "In het 3G-netwerk blijven gegevensverbindingen tijdens spraakoproepen actief."
Pagina 144, over Instellingen voor packet-gegevens.

[Gedeeltelijk overlappen bovenstaande informatie-items elkaar. Kijk maar hoe en wat. Schrijf ook eerst op wat er stond, zodat je weet wat je gewijzigd hebt.]

Succes,

Tijs.

Oké, alles opgevolgt en het lijkt te marcheren.
Bij het begin stond de belwaarde op 0.01,na gebruik van de kaarten,en een sms
gestuurd,één telefoonoproep,alles werkt verlopig toch.
Hopelijk blijft alles zo dan ben ik geholpen,aan allen bedankt en in het
bijzonder dnties...:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan