Nokia asha 302 gmail werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

dijsss

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2012
Hallo,
Mijn moeder heeft gisteren een Nokia asha 302 gekocht. Alles is ingesteld en werkt. Behalve haar Gmail.
Elke keer als ik probeer in-te-loggen krijg ik: "Dienst wordt niet meer ondersteunt. Account is niet meer toegankelijk" Wat moet ik nu doen? Ik heb al bij de gmail eigenschappen gekeken en POP3 en IMAP aangezet.

- Dijs

Lijkt me niet goed: de 2 protocollen die worden gebruikt zijn POP3 en SMTP.
IMAP wordt niet ondersteund, zover ik weet.

Tijs.

Ik heb het gewoon aangezet voor de zekerheid. Maar als je POP aanzet is SMTP toch ook automatisch aan. want er is geen optie om SMTP aantezetten

Ik denk dat het tijd wordt voor een serieuze aanpak:
Gebruik óf IMAP óf POP3/SMTP. Niet beiden tegelijk.
Kijk verder hier, vooral "Aan de slag met IMAP- en POP-toegang"

Lijkt me dat de instellingen niet goed zijn, nu.

Tijs.

Heb het geprobeerd met alleen POP3 en met alleen IMAP en beide geen succes. De nokia mail app geeft opties voor welke mail provider. Ik kies gmail, typ email en wachtwoord in en dan krijg ik dus die fout

Voor beiden geldt dat je ze eerst moet inschakelen. Ik neem even aan dat je moeder nog nooit een mailprogramma heeft gebruikt, en dus altijd Gmail via de Gmail-website gebruikte?
M.b.t. POP3: POP3 moet eerst ingeschakeld worden in Gmail, zie ook de instructies via de link die ik je gaf als je kiest voor "Ik wil POP toegang inschakelen".
M.b.t. IMAP: IMAP moet eerst ingeschakeld worden in Gmail, zie ook de instructies via de link die ik je gaf als je kiest voor "Ik wil IMAP toegang inschakelen".

Verder kun je (na bovenstaande stappen, en het zou nog niet werken) handmatige instellingen kunnen doen.
IMAP:
Server voor IMAP: imap.gmail.com
aanmeldnaam (=gmail e-mailadres): xxxx@gmail.com
wachtwoord: <moet bij je bekend zijn>
Uitgaande mail: authenticatie vereist (=dat gebruikersnaam + wachtwoord ook bij versturen moeten worden doorgegeven, niet alleen bij het binnenhalen van e-mail).
Tevens SSL verplicht (=Encryptie)
Poortnummer voor inkomende mail: 993
Poortnummer voor uitgaande mail: 465

POP3/SMTP: zie hier

Tijs.

Ja dat snap ik, maar ik kan niet eens al die informatie invoeren. Ik heb IMAP en POP aanstaan in Gmail. Maar hij vraagt alleen om
email en wachtwoord als ik Gmail kies. Ik kan ook overig kiezen maar dan moet ik hetzelfde doen en krijg ik dezelfde fout

Dan houdt het voor mij op. Hopelijk reageert iemand anders nog en/of je neemt contact op met Nokia.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan