Nokia DKU-5 Datakabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

comass

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2000
Hoi,

Ik probeer mijn Nokia 6020 aan te sluiten met een usb kabel.
Ik krijg hem niet aan de praat, de usb wordt niet herkend.

Op de site van www.mobileaction.com heb ik de laatste drivers gedownload maar dit werk ook niet.
Iemand enig idee hoe ik de USB driver goed krijg in Windows XP (home edition)

comass zei:
Hoi,

Ik probeer mijn Nokia 6020 aan te sluiten met een usb kabel.
Ik krijg hem niet aan de praat, de usb wordt niet herkend.

Op de site van www.mobileaction.com heb ik de laatste drivers gedownload maar dit werk ook niet.
Iemand enig idee hoe ik de USB driver goed krijg in Windows XP (home edition)

Heb hetzelfde probleem! (Nokia 6020 moet trouwens met een CA-42 kabel verbonden worden.
Alleen de software van Nokia is dermate ingewikkeld dat zelfs de helpdesk niet kan vertellen waarom de software soms niet wil wat de gebruiker wil.
Ben zelf al twee en een halve week (tesamen met de helpdesk) bezit om PCSuite de telefoon te laten herkennen. Veel hoop heb ik niet en dat zal voor jou niet al te bemoedigend zijn.

Heb hetzelfde probleem! (Nokia 6020 moet trouwens met een CA-42 kabel verbonden worden.
Alleen de software van Nokia is dermate ingewikkeld dat zelfs de helpdesk niet kan vertellen waarom de software soms niet wil wat de gebruiker wil.
Ben zelf al twee en een halve week (tesamen met de helpdesk) bezit om PCSuite de telefoon te laten herkennen. Veel hoop heb ik niet en dat zal voor jou niet al te bemoedigend zijn.

Valt nogal mee dat moeilijke...!!

1 Installeer PC Suite,
2 selecteer "verbindingen beheren",
3 selecteer het soort verbinding ( kabel, IrD of Bleutooth ),
4 kies dan voor configureren
5 start de 'wizard verbinding maken'.
6 Selecteer je telefoon en kies volgende
7 Kies daarna voltooien en voila..., het werkt

De computer zoekt je telefoon en die wordt gevonden. Zo ging het bij mij en het werkt uitstekend. Als het niet werkt, heb je of de verkeerde kabel, of je USB-connector is kapot. Iets anders kan ik niet bedenken.

Gr.
Peter

De connection manager doet het niet. Het programma werkt niet. Er zijn geen verbindingstypen. Ik heb de juiste kabel, de telefoon en connector zijn nieuw, alleen ik kom niet eens zo ver dat ik deze kan aansluiten.

Heb je wel eerst PC Suite geïnstalleerd en daarna pas je telefoon er aan gehangen? Belangrijk is om dat niet van te voren te doen!

Dat is de waarschuwing wanneer je het programma installeert. Tot zo ver volg ik het wel.
Er zijn geen verbindingstypes. Ik kan niks selecteren. Ik krijg keer op keer de melding opnieuw installeren. Zie mijn eerste verzoek om hulp alwaar ik het hele verhaal uiteenzet.

Kun je dit niet uittesten op een andere pc? Zo kun je uitsluiten of het aan jouw pc ligt of wellicht dat je datakabel niet in orde is.

De datakabel is in orde, conform de gebruiksaanwijzing en hij is nieuw. Ik kom alleen niet zover dat ik hem aan kan sluiten. Er zijn geen verbindingstypen aanwezig, dus ik kan niet aangeven HOE ik de GSM ga verbinden. Infra-red, bluetooth of kabel. Ik kan natuurlijk wel proberen of het programma op een andere PC werkt maar hij moet op deze. Het zal niet aan het programma liggen, dat is duidelijk. Er gaat of is iets fout in of met mijn PC, maar wat???
Als ik de verbindingswizard start krijg ik meteen het signaal dat er geen beschikbare verbindingstypen zijn en of ik het programma maar (voor de 20e keer) opnieuw wil installeren. Heb PC-suitecleaner ook al gebruikt. Ik begin sterk te denken aan formatteren van de schijf, dat zou wel helpen. Maar ja, zoveel werk hé? Groeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan