Nokia N70 Traag!

Status
Niet open voor verdere reacties.

apestaartje83

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2006
Hallo,

Ik heb een nokia N70,
Bij het aanzetten van mijn gsm duurt het nogal lang voordat de gsm gestart is.

Weet iemand een oplossing hoe ik dit kan verhelpen.
Alvast bedankt.

Erwin

Is normaal heb ik ook. Op de N70 zit een Symbian besturingssysteem en dat moet gewoon opstarten.

Is normaal heb ik ook. Op de N70 zit een Symbian besturingssysteem en dat moet gewoon opstarten.

Iemand die ik ken die heeft ook een N70.
Bij hem is de telefoon duidelijk sneller.

Alleen kan ik niet vinde waaraan da moet ligge :confused:
Groetjes Erwin

Heb hier zelf ook een N70. En ja, die zijn enorm traag.
Zoals al gezegd, komt door de Symbian 60 software

Welke firmware staat op de telefoon? *#0000#

Stel anders alles wat je wilt bewaren veilig middels een backup, en geef je foon een harde reset. *#7370#

Hallo,

Ik heb een nokia N70,
Bij het aanzetten van mijn gsm duurt het nogal lang voordat de gsm gestart is.

Weet iemand een oplossing hoe ik dit kan verhelpen.
Alvast bedankt.

Erwin

In de 1e plaats kan het helpen om via je PC en de Nokia site je software er opnieuw op te zetten met de update-service van Nokia. Een 2e oorzaak kan zijn dat je te veel in je C-geheugen hebt staan, zorg dat je daar minimaal 12 tot 15 MB aan geheugen overhoud om mee te kunnen werken en zet zoveel als mogelijk is van je bestanden op de geheugenkaart.

In de 1e plaats kan het helpen om via je PC en de Nokia site je software er opnieuw op te zetten met de update-service van Nokia.

Dit zou ik niet doen, aangezien Nokia Nederland dit nog niet ondersteund.
Na het flashen van je telefoon, ben je je Nederlandse taal kwijt.
Dan moet je alsnog naar een NSP, met het risico, omdat dezelfde firmware erop gaat, je telefoon niet meer op te starten is.

Ik heb deze ervaring dus zelf gehad. Het service punt in Roosendaal heeft, toen ze hoorden dat ik de telefoon geflasht had via de site, gelijk contact opgenomen met Nokia Nederland om te vragen hoe het mogelijk was dat deze link op de Nederlandse site stond.
Dit flashen was als test bedoeld in Engeland.

Wel Patrickt, jouw ervaring moet dan al van een tijdje geleden zijn want 2 weken geleden heb ik een N73 geupdate en bij toeval deze avond een N70 van een kennis van mij. Dit allemaal na de software gedownload te hebben van de Nederlandse Site. Beide updates zijn vlekkeloos verlopen en ik heb gewoon de Nederlandse taal die je kunt kiezen na update en opnieuw opstarten. De eerst inderdaad behoorlijk trage N70 loopt nu een heel stuk sneller. (Na update en opnieuw opstarten, wat volledig automatisch gaat, treed er een wizzard in werking die je vraagt om een plaats uit te kiezen. Kies altijd Amsterdam, dan heb je automatisch de Nederlandse taal).

Groet, Hans Zwartbol

Laatst bewerkt:
Wel Patrickt, jouw ervaring moet dan al van een tijdje geleden zijn want 2 weken geleden heb ik een N73 geupdate en bij toeval deze avond een N70 van een kennis van mij. Dit allemaal na de software gedownload te hebben van de Nederlandse Site. Beide updates zijn vlekkeloos verlopen en ik heb gewoon de Nederlandse taal die je kunt kiezen na update en opnieuw opstarten. De eerst inderdaad behoorlijk trage N70 loopt nu een heel stuk sneller. (Na update en opnieuw opstarten, wat volledig automatisch gaat, treed er een wizzard in werking die je vraagt om een plaats uit te kiezen. Kies altijd Amsterdam, dan heb je automatisch de Nederlandse taal).

Groet, Hans Zwartbol

Het probleem met mijn telefoon was 3 weken geleden.
Bij het NSP hebben ze hem 3x moeten flashen voor ze de Nederlandse taal terug hadden.

Na een Flash staan er heel veel verschillende talen op waaruit je kunt kiezen. Door de hoofdstad van een land te kiezen, komt automatisch de taal van dat betreffende land er op te staan. Na de gemaakte keuze worden alle overige talen gewist uit ruimte besparende overwegingen. Als je per ongeluk een verkeerde taal (stad) kiest is dus ook de Nederlandse taal gewist en alleen door opnieuw te flashen krijg je die weer terug. Wat een klantenservice van Nokia en overige GSM producenten te melden hebben kun je beter met een korrel zout nemen, is in ieder geval mijn ervaring, ik bel ze al lang niet meer want meestal weten wij nog meer dan de klantenservice van dit soort bedrijven. In ieder geval werkt de update service nu dus wel.

Heb hier zelf ook een N70. En ja, die zijn enorm traag.
Zoals al gezegd, komt door de Symbian 60 software

Welke firmware staat op de telefoon? *#0000#

Stel anders alles wat je wilt bewaren veilig middels een backup, en geef je foon een harde reset. *#7370#

Heej,

mijn firmware is:
V 5.0616.2.0.3
24-04-06
RM-84

Is het aangeraden om de harde reset uit te voeren?
Ik heb zo juist een backup van mijn telefoon geheugen gemaakt.

Groetjes Erwin

wat je ook kunt proberen wanneer je gsm traag reageert ; om een safe start te doen.Dus wanneer je de telefoon aanzet het potloodje ingedrukt houden tot het beginscherm verschijnt.:thumb:
De gsm start dan alleen de benodigde hoofdprogramma's op.

Heej,

mijn firmware is:
V 5.0616.2.0.3
24-04-06
RM-84

Groetjes Erwin

Updaten hoeft niet, mag wel(eigen risico). De firmware die je hebt, is de laatste.

Mvg P

Heej,

mijn firmware is:
V 5.0616.2.0.3
24-04-06
RM-84

Groetjes Erwin

Je hebt de meest recente firmware er opzitten. Een harde reset kan altijd zonder problemen, alleen als je dezelfde back-up er weer op terugzet van alles wat er nu op staat heb je waarschijnlijk weer hetzelfde probleem. In principe is het beter om na een harde reset alles handmatig terug erop te zetten en dan zoveel als mogelijk is op de D-schijf.
Adressen, agenda e.d. kun je natuurlijk wel het beste via het syncprogramma terugzetten. Het is heel moeilijk raden wat het probleem nu is want je geeft heel weinig informatie zoals; hoeveel C- geheugen heb je nu over en hoeveel d-geheugen(kaart). Heb je er veel thirtparty software opstaan, sommige programma's kunnen ook dit probleem veroorzaken, enz.

Groet, Hans Zwartbol

Je hebt de meest recente firmware er opzitten. Een harde reset kan altijd zonder problemen, alleen als je dezelfde back-up er weer op terugzet van alles wat er nu op staat heb je waarschijnlijk weer hetzelfde probleem. In principe is het beter om na een harde reset alles handmatig terug erop te zetten en dan zoveel als mogelijk is op de D-schijf.
Adressen, agenda e.d. kun je natuurlijk wel het beste via het syncprogramma terugzetten. Het is heel moeilijk raden wat het probleem nu is want je geeft heel weinig informatie zoals; hoeveel C- geheugen heb je nu over en hoeveel d-geheugen(kaart). Heb je er veel thirtparty software opstaan, sommige programma's kunnen ook dit probleem veroorzaken, enz.

Groet, Hans Zwartbol

Heej,

Hier zijn nog wa extra gegevens:

c: vrij geheugen => 6,6 MB

d: totaal geheugen => 512 MB
vrij geheugen => 294 MB

programma's:
- sms_sync_support
- symantec Security
- Live update Wireless
- smssync
- PC suite support
- Nokia push to talk 1.1
- MMSsync
- DRM common Solutions
- DRM common Catalog

Alvast bedankt.
Groetjes Erwin

Wat meer C-geheugen kan geen kwaad. Waarschijnlijk is je anti-virus programma de oorzaak van traagheid, je hebt het met Symbian ook niet echt nodig. Kijk even hoe je telefoon reageerd zonder dit programma. Anders alsnog die harde reset en alles handmatig terug er op. Adressen, agenda, taken e.d.kan je wel gewoon terugzetten via syncen.

Ik zou inderdaad die anti-virus eraf halen. Virussen komen nog steeds niet vanzelf op je telefoon, maar verborgen in rare software. Wees daar dus bedacht op en installeer niet zo maar iets op je telefoon, dan krijg je ook geen virussen.

Harde reset is zeker aan te raden als je verder je gegevens goed gebackupt hebt.

Heej,

Ik heb de harde reset uitgevoerd.
Het heeft effect opgeleverd :)

Hij is weer wa sneller..
Bedank voor jullie hulp!! :thumb:

Nokia N70

Hoi ik lees hier voor je telefoon een harde reset te geven met *#7370# Dit heb ik geprobeerd maar toestel vraagt om een blokkeringscode, en die weet ik heelaas niet omdat ik deze telefoon van iemand heb overgenomen. Wie kan me verder helpen, ik heb geprobeerd 1 2 3 4 5 en 00000 maar zonder resultaat.
Ik heb problemen met de camera, als ik klepje open schuif slaat telefoon op hol verspringt van camera naar video naar internet en zo maar door.
Dus die harde reset leek me wel wat.

Wie kan me verder helpen met die blokkeringscode :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan