Nokia n73 opladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysam

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Hallo iedereen,

Ik heb vandaag een nokia n73 gekregen. maar ik heb een vraag erover. Ik heb het opgeladen en het baterij is vol, maar mijn pa zegt als ik het tot morgen laat opladen dat het batterij sterker word ofso??? Ik twijfel weten jullie misschien wat?

ik heb zelf ook de n73

je kunt die niet voller laden want hij slaat toch af.
je hoort ook een piepje als ie vol zit en daarna doet ie niks meer(Qua laden dan he)

Ok thnx voor je reply ik zal dan ff kijken of ie helemaal vol zit.

Wat wel wordt verteld is dat de batterij in het begin nog moet 'leren'.
Je batterij zal de eerste paar weken dus nog groeien.

Op deze website wordt verteld dat de batterij het langst mee gaat als je hem zo vaak mogelijk aan de lader hangt.

I have run some tests on three N95s all purchased at the same time and all with batteries of approx the same age and they have had approx the same usage. I have charged each of three in different ways-
A. Was charged only every night (approx 6 hours) and nothing during the day, for a week.
B. Was charged when it went flat.
C. Was charged at every opportunity, day and night.
After the week, at the next opportunity when the phones all had an end of charge fall together, they were all unplugged and left without any use at all.
A, lasted for 50.5 hours.
B, lasted for 22 hours.
C, lasted for 58 hours.
That's a huge difference and could go part way to explaining why some people have different experiences with the battery.
All phones are approx 4 months old and all have the same batch no. on the battery.

Bron: http://blogn95.blogspot.com/2007/07/gentlemen-charge-your-batteries.html

Laatst bewerkt:
wat gek??

op bladz 141 van boekje waarschuwen ze juist voor (te)veel laden omdat dan de levensduur zou verkorten

Ik heb het even nagekeken en het blijkt dat de nokia n73 niet over de lithium-ion batterij beschikt, maar over de nieuwe lithium-polymer batterij. :o
Ik weet niet precies hoe het bij nieuwere lithium-polymer zit, maar volgens mij moet je ze in ieder geval niet helemaal ontladen.
Bij de nog wat ouder lithium-ion batterij is het volgens deze betrouwbare bron wel beter om ze vaker op te laden: http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm

On-topic:

maar mijn pa zegt als ik het tot morgen laat opladen dat het batterij sterker word ofso???

Je kan de batterij inderdaad niet meer opladen dan hij vol zit.
De batterij moet echter in het begin nog wel 'leren' en dat betekent dat als je de batterij de eerste paar keer volledig oplaadt, de volledige capaciteit van de batterij wordt benut.
Probeer ook de batterij niet volledig te ontladen, dit is alleen maar slecht voor de batterij.

Succes :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan