Nokia N73 telefoongeheugen vol????

Status
Niet open voor verdere reacties.

thisisit

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Ik word echt helemaal gek.
Een jaar lang deed mijn nokia N73 het prima. Tot een paar weken geleden. Ineens zei mijn telefoon dat het telefoonggeheugen bijna vol was. Daar kon ik me iets bij voorstellen, want ik had meer dan 800 berichten. Ik heb toen de helft van mijn smsjes verwijdert, maar bij elk smsje dat ik ontving, zei mijn telefoon nog steeds dat mijn geheugen bijna vol is en dat ik berichten niet kon ontvangen.

Toen heb ik bijna alles van mijn telefoongeheugen verwijdert. Bij de bestandbeheer heb ik alle overbodige mappen verwijdert en ik heb zelfs bij toepassing beheer gekeken. Maar daar staan allemaal seach-localplug in en een anti-virus installer, deze durf ik niet te verwijderen. Deze staan namelijk standaart op een nokia N73 geinstaleerd. (Dit heb ik bij een andere goed-functionerende nokia N73 nagekeken).

Toen ineens deed mijn telefoon normaal en stond er bij telefoongeheugen dat er weer 47 MB vrij is, en maar een kleine kB in gebruik. Mijn telefoon heeft toen enkele weken weer goed gefunctioneerd tot vandaag. Weer zegt mijn telefoon dat ik te weinig telefoongeheugen heb om smsjes te ontvangen. Dan zet ik mijn telefoon aan en uit en dan kan ik hem (meestal) wel ontvangen.

Ik weet zeker dat al mijn liedjes/afbeeldingen/filmpjes/etc op mijn geheugenkaart staan. Ik heb zelfs net mijn geheugenkaart eruit gehaald en alles afgezocht of er toevallig iets op mijn telefoongeheugen staat dat veel ruimte in beslag neemt, maar dat is niet zo.

Ik denk dat jullie wel begrijpen dat ik hier helemaal gek van word, en ik hoop dat iemand me erbij kan helpen! In ieder geval: alvast bedankt! :thumb:

n73 zelfde probleem !! + nog een groter probleeem! heeeeellllllllllp

hey , omdat ik met het zelfde probleem zat ,
en ook alles verwijderd had,
heb ik eens op internet opgezocht dat je een update moest uitvoeren ,
MAAAAARRRR ik raad je 1 ding aan , laat het een nokia center uitvoeren !!!
ik heb een update gedaan , en terwijl hij zijn update deed , is hij uitgevallen van zichzelf , (batterij was vol ) !
met als gevolg dat mijn gsm niet meer aangaat :s :confused::eek::shocked:

iemand een oplossing voor mijn probleem ?
ikkan mn gsm geen 2 seconden missen ::love:
dus wil ik hem ff zelf repareren ,

ps.: soms als je een hard herstel doet met je telefoon *#0000# of die andere ,
en die herstel is misgelopen ( dan zie je alleen als je opstart een wit scherm and thats it ! , ( dan moet je groen knopje + sterretje + 3 ingedrukt houden ) dan ff aan en uit en je gsm doet het weer ,
xxxxxx

Ik heb (heel eigenwijs) zelf mijn telefoon geupdate. Dit werkte prima. Alleen toen ik 'm aanzette, was alles verwijdert. Ik had (op aanraden van Nokia) een reserviekopie gemaakt van het telefoongeheugen. Als ik nu Herst. vanaf kaart doe, dus dat alles gewoon weer op mijn telefoongeheugen komt, dan krijg het ik het oude menu en m'n smsjes etc terug. Máár dan heb ik wéér zo weinig geheugen en zegt hij dat het bijna vol is blabla.

Wat moet ik nou doen. Opnieuw mijn telefoon updaten (en kans lopen dat ie vast loopt) en dan elk nummer één voor één erin zetten?

Help!

Ik heb (heel eigenwijs) zelf mijn telefoon geupdate. Dit werkte prima. Alleen toen ik 'm aanzette, was alles verwijdert. Ik had (op aanraden van Nokia) een reserviekopie gemaakt van het telefoongeheugen. Als ik nu Herst. vanaf kaart doe, dus dat alles gewoon weer op mijn telefoongeheugen komt, dan krijg het ik het oude menu en m'n smsjes etc terug. Máár dan heb ik wéér zo weinig geheugen en zegt hij dat het bijna vol is blabla.

Wat moet ik nou doen. Opnieuw mijn telefoon updaten (en kans lopen dat ie vast loopt) en dan elk nummer één voor één erin zetten?

Help!

:thumb: heyz , mja ik gebruik de n series al van dat de nokia n7600 is uitgevonden en deed altijd zelf de updates ;,kwestie van geluk denk k :confused:
mijn scherm was kapot ( dikke dikke barst in ) (maar werkte nog naar behoren)dus kan ik hem niet in de herstel dienst doen , anders maken ze mijn scherm ook , omdat ze het toestel goed moeten afleveren ,dit zou op rond de 150 kosten ::mad: afzetters , omdat dit onder gebruikersschade valt , dus moet ik nu eerst mijn scherm laten hermaken ( ergens in een winkeltje in een straat :) ), kost het me maar 50 euro , dan ff lekker mijn gsm opsturen , en ik zou zelf nog niet zo hoog staan van kosten ,
ik zie al uit naar nokia n96 , maar kost ff nog way to veeeeeelllllll :shocked::cool:

nou heb ik zelfs nog maar 15kB vrij geheugen..
Zelfs als ik hem aan en uit zet!
Eerst had ik nog in de 100.. het wordt steeds minder!

Iemand andere ideeën?
Ik moet er nog ruim een maand mee doen!

nou heb ik zelfs nog maar 15kB vrij geheugen..
Zelfs als ik hem aan en uit zet!
Eerst had ik nog in de 100.. het wordt steeds minder!

Iemand andere ideeën?
Ik moet er nog ruim een maand mee doen!

hey , je moet eerst ff hard reset doen , en mssn ook soft reset ,
ps .: mocht je gsm flippen , dan zie je als hij opstart een wit scherm en verder niks meer,
dan moet je ::: groene knop + ster toets + 3 ingedrukt houden , aan en uit en dat doet ie het weer ,

dit helpt voor een paar weken geheugen vrij ,maar tkomt toch vlug terug hoor

hey , je moet eerst ff hard reset doen , en mssn ook soft reset ,
ps .: mocht je gsm flippen , dan zie je als hij opstart een wit scherm en verder niks meer,
dan moet je ::: groene knop + ster toets + 3 ingedrukt houden , aan en uit en dat doet ie het weer ,

dit helpt voor een paar weken geheugen vrij ,maar tkomt toch vlug terug hoor

Wat is een hard reset? hoe doe je dat?
Is dat gewoon *#0000# intoetsen??

Laatst bewerkt:
Ik heb dat nu gedaan, die *#0000# maar dan krijg ik niet meer geheugen..
Ik zal dat 'hard resetten' vaker doen, misschien dat ie 't dan wel doet!

Naja, toch heel erg bedankt!

Ik heb dat nu gedaan, die *#0000# maar dan krijg ik niet meer geheugen..
Ik zal dat 'hard resetten' vaker doen, misschien dat ie 't dan wel doet!

Naja, toch heel erg bedankt!

hey harde reset is *#7380#

laat maar weten oft gelukt is ;):p:thumb:

heb je wel opt groene knopje gedrukt om te verzenden ? :p grapje hoor ,

mja mssn gewoon aan en uit doen , ( batterij uithalen ;)

Ja, als ik een smsje niet kan versturen/ontvangen doe ik 'm vaak aan en uit. Dan heb ik ineens weer wat meer geheugen, in ieder geval genoeg om een smsje te versturen/ontvangen. Batterij uithalen doe ik ook wel eens, maar het helpt allemaal niet echt.. Maar toch bedankt!

Iemand andere ideeen?

iemand een idee of ze mijn scherm kunnen maken terwijl mijn gsm niet meer aangaat via update ? (daz nog te herstellen hoor ) ,
kheb wel garantie maar niet op mijn sherm , in de winkel ist 150 euro , krijg ik zo een nieuw voor , op zwarte markt ist 50 euro ;/ :shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan