Nokia N79 maakt wel verbinding met router maar niet met internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bommelding

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2010
Hallo mensen,

Ik heb sinds ongeveer een week een nieuwe mobiel.
Op sommige plekken werkt de wifi-functie wel, maar zodra ik thuis probeer internet te starten krijg ik een Gateway error.

Ik heb even op internet gezocht en het schijnt dat dit te maken heeft met een standaard IP-adres en DHCP-instellingen ofzo.
Ik heb echter geen idee hoe ik die DHCP-instellingen moet veranderen in mijn speedtouch router.
Als ik probeer een standaard IP-adres in te vullen in mijn telefoon vraagt hij ook naar een subnetmasker en een standaardgateway en ik zou niet weten wat ik daar in moet vullen.

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen :)

Bij voorbaat dank,

Bommelding.

De nokia moet je instellen op DHCP zodat hij automatisch een IP adres krijgt. Als dit niet werk probeer dan een vast ip in te stellen.
Op je computer ga je naar Start, dan uitvoeren en dan typ je de letters cmd in. Je krijgt dan een zwart scherm waar je het woord ipconfig intikt.
Je ziet dan het IP adres van de PC en de default gateway en subnetmask ( meestal 255.255.255.0 ) , de default gateway is vaak 192.168.1.1 of iets wat begint met 10.x.x.x etc
Als IP adres neem je dan hetzelfde ip adres van je PC maar verhoog je het laatste getal met 3 cijfers , dus als je pc 192.168.1.50 is dan geef je de nokia 192.168.1.53

De nokia moet je instellen op DHCP zodat hij automatisch een IP adres krijgt. Als dit niet werk probeer dan een vast ip in te stellen.
Op je computer ga je naar Start, dan uitvoeren en dan typ je de letters cmd in. Je krijgt dan een zwart scherm waar je het woord ipconfig intikt.
Je ziet dan het IP adres van de PC en de default gateway en subnetmask ( meestal 255.255.255.0 ) , de default gateway is vaak 192.168.1.1 of iets wat begint met 10.x.x.x etc
Als IP adres neem je dan hetzelfde ip adres van je PC maar verhoog je het laatste getal met 3 cijfers , dus als je pc 192.168.1.50 is dan geef je de nokia 192.168.1.53

Ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet.
Ik heb ook nog even gekeken of niet toevallig een andere pc hetzelfde IP adres had als mijn mobiel, maar dat was niet zo.
Ik snap er echt helemaal niks meer van, heb alles geprobeerd wat ik op internet kon vinden..

Probleem zat bij mij in de QoS instelling in de router. Deze moet uitstaan.

Probleem zat bij mij in de QoS instelling in de router. Deze moet uitstaan. (KPN Experia). dat zowel KPN Experia noch Nokia dit ergens melden is beschamend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan