Nokia N97 Wi-Fi probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Hallo,

Sinds vandaag heb ik een nokia n97 van iemand overgenomen. Omdat ik makkelijker en goedkoper contact wilde houden met mijn vriendin in het buitenland, leek ons whatsapp een goed plan.

En omdat ik prepaid heb, vond ik het handiger dat deze telefoon via mijn router contact kan maken met het internet ( via Wi-Fi), zodat berichtjes versturen via whatsapp geen dure hobby word.

Na een lange tijd kreeg ik het voor mekaar onze router + WEP sleutel vast in de telefoon te zetten, zodat applicaties niet stiekem van het mobiele netwerk snoepen, en dat ik niet steeds de vraag krijg of ik een WEP sleutel wil invoeren bij alles wat ik open.

maar nu wilt dus geen enkele applicatie ( browser, en whatsapp ) op het Wi-Fi netwerk, althans, hij wil er niet op blijven. Hij maakt wel contact, want ik zie het WLAN indicator branden op mijn router, maar gaat daarna ook snel weer uit.

Tot zover heb ik al deze 2 conclusies getrokken:
- de WEP code is correct
- afstand is niet het probleem, de router staat letterlijk een halve meter voor me ( bureau ) waarop ik ook de telefoon heb liggen.

Ik heb geen idee waar het nou wel aan zou liggen, ben wat dat betreft een no-no met dit soort telefoons.

de router is overigens een SMC barricade N

Dus ik hoop dat wederom HelpMij mij hiermee kan helpen :p

Als je verbinding maakt en je logt vervolgens met je pc in op je router, kun je daar dan zien of jer Nokia verbinding dan wel een ip-adres heeft?

Clipboard01.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi, ten eerste, een heel gelukkig nieuwjaar :D

Ten 2e was ik een beetje dom...

Ik was volstrekt vergeten dat ik op mijn router een MAC adres filter had ingestelt.. aangezien het MAC adres van mijn telefoon er niet in stond, kwam ik dus ook niet ver..

Wat ik gedaan heb, is het mac adres achterhaalt, op internet staat het per model hoe je het moet doen. Ik vond vrij snel hoe ik dat bij mijn Nokia moest doen.

Daarna heb ik het MAC adres ingevoerd in de router, save settings, en voila, ik heb volledig toegang.

Voortaan moet ik maar eens opschrijven hoe ik dit moet doen, aangezien ik dit ook gedaan heb voor onze 2 pc's en laptop..

Probleem dus opgelost :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan