Nokia PC Suite

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
ik heb net een nieuwe Nokia 3109 gekregen, maar dan is het natuurlijk wel zo handig als je in één keer alle contacten kan overzetten. Ben dus vrolijk aan de slag gegaan met Nokia PC Suite en Bluetooth, om de contacten uit Outlook naar mijn telefoon te kopieren.
Dat werkt uitstekend, maar met één ongemak: om onduidelijke reden worden de namen van alle contactpersonen door elkaar gegooid. In Outlook staat bijvoorbeeld deze namen:

Kees Jansen
Wim de Vries
Emma & Frank

mijn telefoon komt dat vervolgens in de contacten te staan als

Kees Jansen
de Vries Wim
& Frank Emma

Voor- en achternamen worden dus door elkaar gegooid, maar niet consequent.... bij sommigen (zoals bij Kees Jansen) gaat het wel goed. Ik weet heel erg zeker dat ze in Outlook allemaal netjes volgens hetzelfde formaat in de contactenlijst staan, dus [voornaam][achternaam]

Hoe komt dat, en wat kan ik eraan doen?

ik gebruik overingens Windows Vista, Nokia PC Suite 6.85 en Office 2003

Laatst bewerkt:
misschien via de instellingen? dat je daar moet aangeven op welke volgorde de naam opgeslagen moet worden?

dus voornaam. achternaam i.p.v achternaam.voornaam

(waar) kan dat met Nokia PC Suite dan? Ik ben ernaar op zoek geweest, maar ik kan nergens z''n instelling vinden. Ook niet in mijn telefoon. In Outlook kan het wel, maar daar staan ze allemaal goed. Het gaat fout bij het synchroniseren.

opgelost..... probleem blijkt niet Office, niet Nokia PC suite, maar de telefoon. Daarin zit óók een instelling voor weergave-volgorde van namen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan