Nokia PC-Suite

Status
Niet open voor verdere reacties.

den berre

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2006
Hallo,

Een eerste vraagje over het gebruik van PC-Suite van Nokia.
Ik heb een Nokia 5230 die ik zou willen gebruiken voor mijn outlook-agenda mobiel te maken.
Alles werkt zoals het zou moeten (denk ik), maar niet zoals ik dit wil.
Ik zou willen dat er enkel gegevens uit mijn agenda of taken van mijn pc (outlook) naar mijn GSM worden gesynchroniseerd. Agendapunten die ik op mijn GSM ingeef mogen niet naar outlook geschreven worden tijdens de synchronisatie.
Is dit mogelijk met PC-Suite, of is er een andere (betere) oplossing?

Een tweede vraagje over het gebruik van PC-Suite van Nokia.
Op mijn 5230 wil ik excel bestanden synchroniseren met bestanden die zijn gemaakt en beheerd op mijn PC.
Kan er op de ene of andere manier instellingen worden veranderd om dit met PC-Suite voor elkaar te krijgen?

Een derde vraagje.
Ik heb geprobeerd om een bestand (excel) naar mijn GSM te versturen via bleutooth. Dit lukt, echter krijg ik dit als bericht door.
Kan ik dit niet doorsturen naar een bepaalde map op mijn GSM?
Als ik het bestandje dan wil openen krijg ik de melding dat het bestanstype niet ondersteund wordt. Maar op dit toestel zou er een documentviewer staan die excel wel kan lezen. Doe ik iets verkeerd?
Kan er een nieuwere viewer op geinstalleerd worden?

Mochten dit te veel vragen zijn om in een enkel bericht te verwerken, wil ik ze gerust opsplitsen. Graag een seintje dan.

Alvast bedankt
Ronny

Outlook syncen met PC Suite gaat prima.
Je kunt gewoon in het programma aanvinken wat je WEL en NIET gesynchroniseerd wilt hebben.

Excel bestanden syncen ben ik niet tegengekomen op PC Suite.

Een documentviewer is voor Word.
Er bestaan programma's voor je Nokia die alle office bestanden kunnen lezen en bewerken.
Zowel betaald als gratis.
Zijn allemaal terug te vinden in de Nokia store.

Hallo A.J. bedankt voor je reactie.

Het syncen met PC-Suite gaat ook zonder problemen, en ik kan inderdaad wel of niet aanvinken wat ik wil gesynct hebben. Tot zover geen probleem. Het enige dat ik niet wil, is dat de gegevens van mijn GSM ook verstuurd en aangepast worden in mijn Outlook. Er mogen geen nieuwe taken of agendapunten toegevoegd worden op PC.

Wat je antwoord over de documentviewer betreft lijkt me dit toch raar dat dit enkel bij Word zou werken. In de specificaties van mijn GSM staat dat zowel Word, Excel als Powerpiont kan bekeken worden.
Je geeft ook aan dat er programma's bestaan voor Nokia die alle Office bestanden kan lezen. Kunnen deze dan ook op mijn 5230 geïnstalleerd worden? Dit is geen Android of Bada of zo.

Enig idee over mijn derde vraag?

Ronny

Je kunt in PC suite ook de richting aangeven van het syncen.
PC naar GSM
GSAM naar PC
Of beide richtingen.

Een Document is Word.
Excel heet een sheet o.i.d.

JA, die bestaan.
Even zoeken in de OVI store.

Ik heb PC-suite binnenste buiten gekeerd, nergens iets gevonden waar ik het synchroniseren van mijn GSM naar pc kan beperken.
Waar ik wel ben op gevallen, is denk ik wel de oplossing voor mijn eerste vraag.
De beperking moet ik blijkbaar instellen op de GSM zelf. Zo kan je aangeven wat er mag gesynct worden van de GSM.

Eerste probleem dus opgelost.
Iemand een idee wat ik met mijn derde vraag kan aanvangen?
Heb al eens geprobeerd om de software aan te passen op mijn GSM. Geen resultaat.
Heb op verschillende sites gekeken naar de specificaties van de 5230, en allen geven ze aan dat excel wel kan bekeken worden.
Raar dat ik dat niet kan.
Heb dit week-end een mailtje verstuurd naar de Nokia support. Wacht dus af wat hier uit de bus gaat vallen. Een viewer-apps heb ik voor mijn GSM niet gevonden.

Speciaal voor jou PC suite en mijn Nokia van stal gehaald;
je kunt wel degelijk de richting bepalen mbt de synchronisatie.

Excel bekijk je bijvoorbeeld met QuickOffice.
Te verkrijgen bia de OVI store.

Sorry, niet gevonden. maar heb het op de GSM zelf aangepast en nu doet alles het prima.

QuickOffice,

Zal wel een prima apps zijn, maar je begrijpt denk ik toch wel dat ik niet ga betalen voor iets wat die klo.. GSm normaal al kan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan