Non-system disk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

quaas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 aug 2010
Hallo,
ten eerste ben ik nieuw hier, hoi :)
ik weet niet of er een sectie is voor het voorstellen van jezelf of zoiets?

Maar nu naar mijn probleempje.
Eigenlijk is het een best wel groot probleem, maar ik begin gewoon
Ik had OSX86 op mijn laptop geïnstalleerd als dual-boot, maar ik kreeg geen geluid, dus ik formatteerde de schrijf weer.Als first boot heb ik W7 64bit staan, maar nadat ik mijn boot-sequentie weer naar eerst harde schijf(i.p.v DVD) kwam opeens een bericht: non-system disk. Toen heb ik mijn pc met de osx86 chameleon bootloader geboot(dat doe ik trouwens nog steeds).
Hoe krijg ik het voor mekaar om de schijf weer normaal te booten? Ik heb het al met msconfig geprobeert, maar die geeft geen OS-en aan...

-Quaas

Hallo Quaas

Welkom op dit forum.

Ik twijvel een beetje of het tooltje Easy BCD genoeg is ,waarmee je de windows 7 bootloader kan herstellen door het naar de MBR te schrijven en eventueel windows 7 bij de bootloader toe te voegen.

Zoals de fout melding klinkt boot je van een schijf of partitie waar geen windows op staat.
Nou ben ik niet bekend met de chameleon bootloader en weet dan ook niet of hij de primary slot volgorde heeft aangepast zodat er niet van de juiste partitie met windows 7 geboot kan worden.
Als Easy BCD niet help dan zou je met behulp van een beetje partition manager de primary slot order kunnen nakijken of de partitie waar windows op staat slot nr 0 heeft.

Alvast succes gewenst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan