Halbertsma
Gebruiker
- Lid geworden
- 25 jun 2009
Hallo,
1. Ik heb een script gemaakt waarin onder andere sheets worden toegevoegd.
Hiervoor gebruik ik de code:
Als TLijst al bestaat komt er een error naar voren, dit wil ik ondervangen.
Het script moet dus gaan controleren of "Tlijst" al bestaat. Is dit het geval dan dient de oude eerst verwijderd te worden. Bestaat ie nog niet dan moet deze gewoon gemaakt worden.
Ik hoopte dit te kunnen doen door
Dit werkt echter niet. Ziet iemand de fout?
2. Als vervolg op de voorgaande vraag heb ik nog een 2e probleem. Ik maak namelijk ook een nieuwe sheet op basis van door de gebruiker ingegeven waarden (hier wordt eerder in hte script door middel van een pop-up om gevraagd)
ook hier zou ik eerst willen kijken of deze sheet nog niet bestaat.
Zo niet, dan kan de code gewoon doorlopen. Bestaat de sheet al wel dan moet het script terug gaan naar "invoer1" en "Invoer2" (waar opnieuw wordt gevraagd naar weeknr en naam)
3. Een laatste vraag is het volgende: bij het verwijderen van een sheet geeft Excel een melding dat er mogelijk gegevens verloren kunnen gaan. Is het mogelijk om deze melding automatisch te accepteren zelfs helemaal niet voor te laten komen?
Als iemand me zou kunnen helpen, graag.
1. Ik heb een script gemaakt waarin onder andere sheets worden toegevoegd.
Hiervoor gebruik ik de code:
Code:
Sub TLijst()
Sheets("Lijst").Copy After:=Sheets(2)
Sheets("Lijst (2)").Name = "TLijst"
End Sub
Als TLijst al bestaat komt er een error naar voren, dit wil ik ondervangen.
Het script moet dus gaan controleren of "Tlijst" al bestaat. Is dit het geval dan dient de oude eerst verwijderd te worden. Bestaat ie nog niet dan moet deze gewoon gemaakt worden.
Ik hoopte dit te kunnen doen door
Code:
On error return next
sheets("TLijst").Delete
On error GoTo 0
2. Als vervolg op de voorgaande vraag heb ik nog een 2e probleem. Ik maak namelijk ook een nieuwe sheet op basis van door de gebruiker ingegeven waarden (hier wordt eerder in hte script door middel van een pop-up om gevraagd)
Code:
'Sheet maken en een naam geven, afhankelijk van hiervoor ingegeven items
Naampje:
Sheets.Add.Name = ("Sheet " & weeknr & " " & naam)
Zo niet, dan kan de code gewoon doorlopen. Bestaat de sheet al wel dan moet het script terug gaan naar "invoer1" en "Invoer2" (waar opnieuw wordt gevraagd naar weeknr en naam)
3. Een laatste vraag is het volgende: bij het verwijderen van een sheet geeft Excel een melding dat er mogelijk gegevens verloren kunnen gaan. Is het mogelijk om deze melding automatisch te accepteren zelfs helemaal niet voor te laten komen?
Als iemand me zou kunnen helpen, graag.