noodkreet betr. draadloos netwerk en adsl

Status
Niet open voor verdere reacties.

cateyes

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Berichten
212
hoi allemaal,

Vanmiddag vol goede moed begonnen met het maken van een wireless netwerkje (2 desktop pc's, 1 laptop). Aangeschaft en aangesloten: 1 US Robotics Sureconnect ADSL Wireless Gateway (modem-wireless accesspoint-4port router-firewall) model 9106 en 2 wireless turbo pci adapters. Met de draadloze verbindingen gaat het allemaal prima, maar het lukt me niet internet op te komen. Bij de ADSL-instellingen gaat het fout. In de ADSL Easy Configurator Ready.Set.Connect (ja ja) krijg ik een scherm waarin ik de ISP moet invullen. Mijn provider komt in het nl-lijstje niet voor, dus geldt de keuze "not listed". Dan moet ik van alles invullen, maar wat ik ook probeer, welke combinaties ook, ik blijf foutmeldingen krijgen. De volgende gegevens worden gevraagd:
- line configuration VPI (staat op 0) VCI: staat op 35.
-modulation: keuze uit: autosense, G.DMT en T1.413.
-authentication: keuze uit CHAP en PAP.
Encapsulation: VCMux en LLC/SNAP.
Protocol: keuze uit:
RFC2364 PPPoverATM
RFC1483 IPoverATMBridged
RFC1483 IPoverATMRouted
RFC1483 IPoverATMStaticMER
RFC1483 IPoverATMDynamicMER
RFC2516 PPPoverEthernet Embedded

Hopelijk is hier iemand die weet wat ik moet invullen, want ik word hier knap moedeloos van.

groetjes,
Josepha
 
Zover ik weet werkt ADSL via PPP, dus zou ik zeggen, je moet dan dus: RFC2516 PPPoverEthernet Embedded hebben

Is het niet mogelijk dat je bij die standaard keuzeitems eens kijkt hoe de instellingen er dan uit zien, die overschijft, en dan op die manier (met jouw inbelgegevens enzo) het nog eens probeert?
 
Vervelende is dat hij de laatst ingevoerde vasthoudt, dus wat de standaard is, kan ik niet meer nagaan. Ben nu alweer de hele dag aan het ploeteren en zolangzamerhand knap wanhopig. Weer alle combi's van instellingen geprobeerd maar blijf steeds dezelfde melding krijgen:"cannot connect to the selected isp. please verify username/password and protocolsettings". Volgens de handleiding moet ik deze instellingen opvragen bij de isp. Vandaag gebeld (Planet). Antwoord: omdat er zoveel verschillende modems/routers e.d. zijn, beginnen ze daar niet aan. Ze ondersteunen alleen Alcatel en zeggen keihard dat dan maar alcatelspul had moeten kopen. Met andere woorden: zoek het maar uit met je usrobotics. Maar volgens mij is het prima spul, dat ga ik niet terugbrengen omdat Planet een deal heeft met Alcatel. Zou het zo kunnen zijn dat ik een inbelverbinding moet aanmaken in XP voor deze gateway, ook al staat dat niet in de handleiding? Ook daar al van alles geprobeerd, zonder resultaat. Please help, want ik weet het nu echt niet meer.
 
kijk eens op de site van je modem fabricant, of in de instellingen van je modem. Daar staan vaak specificaties die je misschien op weg kunnen helpen
 
Helaas, mijn modem staat daar nog niet eens op, blijkbaar te nieuw. Schiet dus niet echt op.
 
welke modem heb je van je isp gekregen bij je abonement, wat is je isp?
 
Alcatel speedtouch usb-modem had ik meegeleverd gekregen van mijn provider Planet, maar dat is nu dus afgekoppeld omdat ik de adsl-lijn gebruik voor de nieuwe gateway.
 
oke, na enig onderzoek zou ik zeggen:

vpi: 8
vci: 48
Encapsulating Type: VCMux
PPPoverATM of PPPoverEthernet
G.DMT
en dan PAP en CHAP, maar als je niet beide kan doen, dan moet je zelf even uitproberen.

Zo zou het moeten werken, laat maar weten of het gelukt is
 
geweldig!!!!!!!!!!!

He pc-user, je bent geweldig, echt hartstikke bedankt! Door jouw hulp en meedenken heb ik het voor elkaar!
Het bleek um te zitten in die G.DMT. Toen ik hem daarop zette in combinatie met CHAP en PPP over ATM. deed ie het. Waar die k**** Planet het vertikte me te helpen, kan ik dankzij dit superforum met z'n superdeskundigen nu toch intenet op met m'n nieuwe gateway. Volgende fase wordt de pc's met elkaar laten praten, maar daar ga ik nu rustig aan werken.

groetjes,
Josepha
 
Mag ik je dan even 1 ding vragen?

Wil je naar de fabrikant van je gateway dan jouw instellingen mailen en je situatie uitleggen. Je bespaart dan anderen veel ellende, zoals je die zelf hebt gehad met je gateway. US Robotics kan jouw informatie dan op hun site plaatsen
 
Goed idee, ga ik meteen doen. Heb alles nu aan de praat, ging verder probleemloos. Ik ben hartstikke tevreden over deze gateway + wireless adapters. Dat ik er zoveel gedoe van heb gehad kwam alleen omdat mijn isp de instellingen niet kon/wilde geven. Ik wil graag anderen de ellende besparen die ik de afgelopen dagen heb gehad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan