jackfish
Gebruiker
- Lid geworden
- 10 sep 2010
Beste VBA-experts
Op een invulformulier in Word 2007 staat een Textbox. Daarop wordt (op weekbasis) het aantal dagen ingevuld waarop een patient minimaal 30 minuten matig intensieve lichaamsbeweging heeft. Daarop moet automatisch, de bijbehorende groep worden geselecteerd. Mocht de invuller het aantal dagen wijzigen, dan moet ook, eventueel, de bijbehorende groep veranderen.
Ik gebruik onderstaande code met als doel
1. de textbox leeg te maken en de waarde van alle drie de checkboxen op ' false' te zetten.
2. met het if statement de juiste checkbox te selecteren
Op zich werkt bovenstaande, alleen zou ik graag de backspace-knop willen gebruiken om een cijfer te wissen. Met die actie zou dan 1. alle drie de checkboxen op ' false' gezet moeten worden en 2. met het invullen van het nieuwe cijfer wordt ook de waardes van de checkboxen gewijzigd.
Nu resulteert een backspace in CBzomersNormActief.Value = True terwijl waarde van de checkboxen niet veranderd
Wie kan mij een aanwijzing geven om dit probleem op te lossen?
Bekijk bijlage Gezond bewegen - userform.zip
Op een invulformulier in Word 2007 staat een Textbox. Daarop wordt (op weekbasis) het aantal dagen ingevuld waarop een patient minimaal 30 minuten matig intensieve lichaamsbeweging heeft. Daarop moet automatisch, de bijbehorende groep worden geselecteerd. Mocht de invuller het aantal dagen wijzigen, dan moet ook, eventueel, de bijbehorende groep veranderen.
Ik gebruik onderstaande code met als doel
1. de textbox leeg te maken en de waarde van alle drie de checkboxen op ' false' te zetten.
2. met het if statement de juiste checkbox te selecteren
Private Sub TXTdagenZomerBewegen_Enter()
TXTdagenZomerBewegen.Value = ""
CBzomersInActief.Value = False
CBzomersSemiActief.Value = False
CBzomersNormActief.Value = False
End Sub
Private Sub TXTdagenZomerBewegen_Change()
If TXTdagenZomerBewegen.Value = 0 Then
CBzomersInActief.Value = True
ElseIf TXTdagenZomerBewegen.Value <= 4 Then
CBzomersSemiActief.Value = True
ElseIf TXTdagenZomerBewegen.Value >= 5 Then
CBzomersNormActief.Value = True
End If
End Sub
Op zich werkt bovenstaande, alleen zou ik graag de backspace-knop willen gebruiken om een cijfer te wissen. Met die actie zou dan 1. alle drie de checkboxen op ' false' gezet moeten worden en 2. met het invullen van het nieuwe cijfer wordt ook de waardes van de checkboxen gewijzigd.
Nu resulteert een backspace in CBzomersNormActief.Value = True terwijl waarde van de checkboxen niet veranderd
Wie kan mij een aanwijzing geven om dit probleem op te lossen?
Bekijk bijlage Gezond bewegen - userform.zip
Laatst bewerkt: