Normaal en Dual layer DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0175

Banned
Lid geworden
21 feb 2007
Ik heb gezien dat 1 dual layer DVD (8,5GB) ongeveer 6 euro kost.
en gewone DVDr s (4,7GB) 5 Euro voor 5.
Waarom zou iemand nou DL DVDs kopen, ik snap goed dat die iets duurder zijn maar dit is wel heel erg duur.
Is dit trouwens de goede sectie voor deze vraag?

DVD9 Films passen alleen op Dual Layer. Wil je de film niet gaan aanpassen qua omvang ivm kwaliteit dan rest je niet anders dan Dual Layer te gebruiken. Er zijn genoeg mensen die een film in DVD9 willen ipv DVD5.

Zo zijn er diverse andere mogelijk heden te bedenken.

- Voor backup, minder DVD's
- Eigen gemaakt films

De een kiest voor de prijs en de andere voor het gemak van meer opslag.

DVD9 Films passen alleen op Dual Layer. Wil je de film niet gaan aanpassen qua omvang ivm kwaliteit dan rest je niet anders dan Dual Layer te gebruiken. Er zijn genoeg mensen die een film in DVD9 willen ipv DVD5.

Zo zijn er diverse andere mogelijk heden te bedenken.

- Voor backup, minder DVD's
- Eigen gemaakt films

De een kiest voor de prijs en de andere voor het gemak van meer opslag.

Waar staat dat voor DVD5 en DVD9?

Ik haal Platinum DL dvd's voor 1,50 per stuk, als ik ze per 100 neem zakt de prijs nog. Gewone Platinum dvd's haal ik voor 20 ä 22 eurocent per stuk.

DL dvd's gebruik je inderdaad, als je niet wil comprimeren en de volle kwaliteit wilt houden.

Ik haal Platinum DL dvd's voor 1,50 per stuk, als ik ze per 100 neem zakt de prijs nog. Gewone Platinum dvd's haal ik voor 20 ä 22 eurocent per stuk.

DL dvd's gebruik je inderdaad, als je niet wil comprimeren en de volle kwaliteit wilt houden.

Erg leuk maar bij mij was wel eens een Platinum CD uit elkaar gespat in de CD-Rom (Slechts 40x).
Mischien puur toeval, maar je snapt toch wel dat ik niet zo gauw weer Platinum dinges ga kopen.

Erg leuk maar bij mij was wel eens een Platinum CD uit elkaar gespat in de CD-Rom (Slechts 40x).
Mischien puur toeval, maar je snapt toch wel dat ik niet zo gauw weer Platinum dinges ga kopen.
Dan heb je pech gehad. Ik gebruik denk nu een jaar of 7 á 8 alleen maar Platinum, zonder problemen. Met elk merk kan het gebeuren, dat een cd/dvd uit elkaar spat. Dat heeft te maken met kleine haarscheurtjes en de rotatie snelheid.

Dan heb je pech gehad. Ik gebruik denk nu een jaar of 7 á 8 alleen maar Platinum, zonder problemen. Met elk merk kan het gebeuren, dat een cd/dvd uit elkaar spat. Dat heeft te maken met kleine haarscheurtjes en de rotatie snelheid.

Hier dezelfde positieve ervaringen met Platinum (ook voor de genoemde prijzen;))

Waarmee 100 dvd's dus op zo'n 27 euro komen, even iets anders dan de door jou genoemde euro per stuk, want dan kosten ze dus 100,- euro:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan