Normaal starten na diagnostisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adaro

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2013
Berichten
4
Hoi allemaal, ik zit met een vervelend probleem. Mijn laptop met win7 had een aantal kuurtjes, waardoor ik hem niet meer normaal kon gebruiken. Ik heb hem toen via msconfig diagnostisch laten opstarten en een virusscan uitgevoerd. Niks gevonden, dus ik wil nu een systeemherstel gaan doen (heb al eerder last gehad van een rotte windows update), maar dat gaat niet in diagnostische modus. ("Een onderdeel van de Volume Shadow Copy-service heeft een onverwachte fout aangetroffen")

Nu mijn daadwerkelijke probleem; ik kom niet uit diagnostische modus! Als ik weer via msconfig op normaal opstarten-toepassen-ok druk en ik start opnieuw op, zit ik nogsteeds in diagnostische modus! Ik heb al van alles geprobeert, maar mijn computerkennis is beperkt en ik kom er niet meer aan uit. :(

Alvast bedankt voor de reacties!
(Ps. Schoonmaken en opnieuw installeren is voor mij de uiterste optie en dit overweeg ik misschien later pas)
 
Kan je niet opstarten in Veilige Modus (drukken op F8 na het BIOS logo)? Vanaf daar kan je misschien wel de update verwijderen...
 
Bedankt voor je reactie! Ik kan ook niet in de veilige modus komen omdat ik vast zit in de diagnostische modus, daarbij is werkelijk alles uitgeschakeld behalve wat nodig is om windows op te starten (wordt meestal gebruikt om te kijken of er een bug zit in de kern, als ik het goed begrijp). Ik heb dus geen essentials, geluid, netwerkmogelijkheden, etc.
 
Je kan je pc toch wel herstarten? Kan je dan niet in Veilige Modus komen? Ik kan verder weinig vinden op het internet over mensen die in Diagnostische Modus blijven zitten, had je al geprobeerd de laatste updates te verwijderen? Dingen in msconfig hersteld?
 
Kan hem wel opnieuw opstarten maar als ik in veilige modus zit kan ik nogsteeds niets, ik zet alles terug in msconfig, start computer opnieuw op, na duidelijk geklikt te hebben op 'normaal opstarten', en kom simpelweg weer terug in diagnostische modus.
 
Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Probeer een Bios-reset.
Meestal F2 trommelen tijdens de boot en in het Bios kiezen (onder tab Exit) voor "factory defaults" o.i.d. (meestal F9 maar dat kan verschillend zijn).
Hoe oud is je laptop en wat zijn de specs (merk/type).
 
Laatst bewerkt:
Dit klinkt als een een goeie oplossing, ik ga het proberen als ik thuis ben volgende week,
Weet de specs niet precies maar tis n laptopje die ik een jaar of anderhalf geleden heb aangeschaft voor 600-700 euro, als ik thuis ben zal ik een gedetaileerde spec posten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan