Ik ben nieuw in Access (2007) en zit met volgende vraag.
Er dient een database aangelegd om gegevens van bezoekers aan een openbare instelling bij te houden. Deze bezoekers moeten een geldig authentiek document (identiteitskaart, verblijfsvergunning, rijbewijs,...) afgeven bij hun binnenkomst en krijgen dit terug bij het buitengaan.
Er wordt bijgehouden :
1) de datum van het bezoek
2) de deur waarlangs de bezoeker binnen komt (er zijn verschillende toegangen)
3) het nummer van de identiteitskaart of
4) het nummer van het andere in bewaring gegeven document
5) de naam van de bezoeker
6) de voornaam van de bezoeker
7) de naam van de bestemmeling
8) het aankomstuur van de bezoeker
9) het vertrekuur van de bezoeker
Wetende dat een bezoeker 's morgens kan komen en diezelfde dag nog eens kan terugkeren, dat hij daarom niet per se naar dezelfde bestemmeling gaat...
Query's en formulieren maken lijkt mij maar een fluitje van en cent; het is het normaliseren waar ik problemen mee heb. Vandaar mijn vraag:
Hoe kan ik deze tabel best normaliseren? Welke relaties moet ik vervolgens leggen ? Kan iemand mij daarbij helpen?
Bedankt in ieder geval!
Er dient een database aangelegd om gegevens van bezoekers aan een openbare instelling bij te houden. Deze bezoekers moeten een geldig authentiek document (identiteitskaart, verblijfsvergunning, rijbewijs,...) afgeven bij hun binnenkomst en krijgen dit terug bij het buitengaan.
Er wordt bijgehouden :
1) de datum van het bezoek
2) de deur waarlangs de bezoeker binnen komt (er zijn verschillende toegangen)
3) het nummer van de identiteitskaart of
4) het nummer van het andere in bewaring gegeven document
5) de naam van de bezoeker
6) de voornaam van de bezoeker
7) de naam van de bestemmeling
8) het aankomstuur van de bezoeker
9) het vertrekuur van de bezoeker
Wetende dat een bezoeker 's morgens kan komen en diezelfde dag nog eens kan terugkeren, dat hij daarom niet per se naar dezelfde bestemmeling gaat...
Query's en formulieren maken lijkt mij maar een fluitje van en cent; het is het normaliseren waar ik problemen mee heb. Vandaar mijn vraag:
Hoe kan ik deze tabel best normaliseren? Welke relaties moet ik vervolgens leggen ? Kan iemand mij daarbij helpen?
Bedankt in ieder geval!