normaliseren van tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikselle

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2009
Ik ben nieuw in Access (2007) en zit met volgende vraag.
Er dient een database aangelegd om gegevens van bezoekers aan een openbare instelling bij te houden. Deze bezoekers moeten een geldig authentiek document (identiteitskaart, verblijfsvergunning, rijbewijs,...) afgeven bij hun binnenkomst en krijgen dit terug bij het buitengaan.
Er wordt bijgehouden :
1) de datum van het bezoek
2) de deur waarlangs de bezoeker binnen komt (er zijn verschillende toegangen)
3) het nummer van de identiteitskaart of
4) het nummer van het andere in bewaring gegeven document
5) de naam van de bezoeker
6) de voornaam van de bezoeker
7) de naam van de bestemmeling
8) het aankomstuur van de bezoeker
9) het vertrekuur van de bezoeker
Wetende dat een bezoeker 's morgens kan komen en diezelfde dag nog eens kan terugkeren, dat hij daarom niet per se naar dezelfde bestemmeling gaat...
Query's en formulieren maken lijkt mij maar een fluitje van en cent; het is het normaliseren waar ik problemen mee heb. Vandaar mijn vraag:
Hoe kan ik deze tabel best normaliseren? Welke relaties moet ik vervolgens leggen ? Kan iemand mij daarbij helpen?
Bedankt in ieder geval!:confused:

Deze tabel is, zoals je hem nu beschrijft, prima. Daar valt eigenlijk weinig aan te normaliseren... Hooguit kun je een extra tabel maken voor de verschillende ingangen, waar je een keuzelijst van kan maken op je formulier. Deze tabel mag je koppelen aan je datatabel, maar dat hoeft niet eens, omdat je alles via een formuier invult, en de keuzelijst laat dan alleen de aanwezige ingangen zien. Dat geldt dan ook voor de Bestemmingen. Je kunt dus al geen verkeerde keuze maken voor deze velden. De rest van de gegevens is puur eenmalig (wat betreft de database) en hoef je dus niet apart vast te leggen. Tenzij je met een vast ledenbestand werkt, en alle bezoekers dus bekend zijn. Maar dat zal hier niet zo wezen, neem ik aan...