Norman Internet Security Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sonneken

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2005
Gebruikte steeds Norton en was wel tevreden maar het belastte mijn systeem nogal en pc wer trager daardoor. Daarom schafte ik mij Norman op aanraden aan en ik heb mijn bedenkingen bij deze antivirus: het zou het systeem minder belasten, maar een virusscan duurt meer dan 2 uur, wat ik toch wel lang vind. Bovendien krijg je tijdens het scannen de vooruitgang van de scan niet te zien, alsook de bestanden die hij scant niet, ik vraag mij ook af of er verborgen bestanden gescand worden? Het is niet zo gebruiksvriendelijk: om de haverklap schiet er een venstertje open voor het toestaan of weigeren van cookies, scripts,... als ik kies voor dit onthouden, dan vraagt ie hetzelfde weer opnieuw. Enfin, misschien moet ik het nog een kans geven... Als Norman goed beveiligd tegen virussen mag ik al blijzijn! Heeft er iemand ervaring met deze antivirus? Kan ik wat feedback krijgen hierover?
Thanks!

zelf gebruik ik norman virus scan al weer een jaar of negen.
Ik ben er zeer tevreden over.
een virusscan kan lang duren maar doe ik nooit.
de virus scanner houd het al tegen als het binnen wil komen.

de pop-up waar je het over hebt is de firewall van norman.....die gebruik ik niet.
heb er wel een licentie voor maar is mij te irritant
ik gebruik alleen de firewal van mijn router en verder niks.

Tor nu toe nog nooit een probleem onder vonden.
De instellingen goed zetten en je merkt weinig van deze scanner.
En je kunt wel laten zien wat je scant maar dan krijg je dat zo prominent in beeld.....niks voor mij.
Gewoon op de achtergrond zijn werk laten doen.

Ik gebruik Norman antivirus inmiddels al een jaar of 5.
Nooit een probleem mee gehad.
Verschillende klanten van mij gebruiken het ook. Ook daar heb ik nooit over problemen gehoord met het pakket.

Net als Puppie gebruik ik alleen de firewall in mijn router.

Norman vraagjes

Thanks!
Hoe doe je dat, laten zien wat je scant?

Vandaaag kreeg ik een melding van Norman na het opstarten:
An unexpected error occured.
Module: cclaw.exe
Time stamp: Jan 12 2005
Error code: 00130008
Error text: NPIPERC_TIMEOUT

wat betekent dit eigenlijk?

dat er tijdens het opstarten een fout is opgetreden.
en wel in de module cclaw.
Als je daar vaker last van krijgt dan zou ik norman eens om een oplossing vragen.

zien wat er gescand wordt
rechtermuisknop op de witte N en dan vaste schijven scannen.
dan komt het onderin je taakbalk te staan klik daar een keer op en je ziet wat er gescand wordt.
Dit is wat er normaal in de achtergrond gebeurt.

ah, ja deed dat al, klikken op de taakbalk als Norman aan 't scannen is maar je krijgt niet zoveel te zien, vind ik. Maar ja, ik vergelijk ook steeds met mijn vroegere Norton antivirus omdat ik dat gewoon was hé! Dat was wel gedetailleerder, vandaar.

Het is de eerste maal dat ik die foutmelding kreeg van Norman bij 't opstarten, dus afwachten voorlopig. Wat is de module cclaw?

in het engels de uitleg:

cclaw.exe is a process related to Norman Virus Control, and is a Hooking component of Norman Virus Control's On-Access Scanner (background scanner). This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated.

en Norman scant op de achtergrond.
dat is juist de kracht van norman.

Bedankt voor je snelle reactie! Dat houd ik dus zeker in't oog!
Thanks!!

Norman en CCLAW

Ik gebruik Norman vanaf het moment dat die te koop was. Daarvoor had ik de hardware kaart van Shark. Ik ben uiterst tevreden over het pakket en heb inmiddels deze draaien onder XP, Vista en Windows 7 (64bits) pc en laptop computers. Ik mag niet zeggen dat het al die jaren feilloos heeft gedraaid maar als ik een probleem had; en dat was meestal met CCLAW; dan was een telefoontje of een E-mail (in het Engels gaat sneller) voldoende om mijn probleem op te lossen. Ik kan alle gewenste info vinden door goed naar het pakket te kijken en anders op de site. Sinds een jaar of drie heb ik geen enkel probleem meer ondervonden. Maar wat niet is kan komen. Zoek eens wat verder in het pakket. Succes.

Topics van 2006 zijn allang niet actueel meer en mogen met rust gelaten worden. Graag de volgende keer even naar de datum kijken.

Ik sluit deze nu.
slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan