Norman popups

Status
Niet open voor verdere reacties.

agaroud9

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2007
Hallo,

Ik heb een vraagje:Ik heb al een lange tijd Norman antivirus en hij doet zijn werk uitstekend:thumb:Alleen wat mij ook nog die lange tijd dwars zit is de popups van de Noman FireWall.Elke keer als ik op internet kom vraagt hij steeds:Internet Explorer gaat een verbinding maken met het internet;Toestaan of weigeren? Zelfs al druk ik op toestaan en onthoud ik krijg dit steeds weer te zien en ik word hier dus stapel gek van.:mad:Weet iemand hoe ik deze popups voor goed kan uitschakelen?

Alvast bedankt.

Groetjes

Laatst bewerkt:
Dus ook als je op "onthoud" klikt blijft hij dat doen?

Install hem eens opnieuw want dat mag uiteraard niet.

Ja, dat is (in Norman) volkomen normaal. Die popups in Norman blijf je houden totdat je stopt met sites bezoeken die je nog niet eerder hebt bezocht.
Ik heb een keertje een uurtje eraan besteed na een herinstallatie : al mijn favorieten openen en een keer of 100 of toestaan dat.... etc. etc.
Op een gegeven moment houdt het op, maar als je dan weer een nieuwe, nog niet eerder bezochte site bezoekt, krijg je weer enkele popups.

Nou het probleem is nou dat als ik internet of msn start ik deze melding krijg
Dus niet als ik sites bezoek

Laatst bewerkt:
Stug volhouden met toestaan (voor zover van toepassing natuurlijk) het houdt een keer op / wordt minder.

Ja, dat is (in Norman) volkomen normaal. Die popups in Norman blijf je houden totdat je stopt met sites bezoeken die je nog niet eerder hebt bezocht.
Ik heb een keertje een uurtje eraan besteed na een herinstallatie : al mijn favorieten openen en een keer of 100 of toestaan dat.... etc. etc.
Op een gegeven moment houdt het op, maar als je dan weer een nieuwe, nog niet eerder bezochte site bezoekt, krijg je weer enkele popups.

Meen je dat nou?????

Die neem ik dus niet :)

Ik hou het wel op Kaspersky :thumb:

Dus ook bij sites die je wel al eerder bezocht hebt?
Want dan gaat het verhaal van Pasje niet op!

Ja, dat verhaal van Pasja gaat wel op, Pasja heeft zelf totdat 'ie Vista ging draaien, de NPF gehad en nu nog steeds de Norman anti virussuite voor Vista. Daarnaast : uit mijn duim zuigen is niet mijn gewoonte op dit forum!

Van FW's heb ik minder verstand, maar hoe regelt een ander "merk" FW dat dan? Je kan toch moeilijk een soort van "vrijbrief" geven aan alle willekeurige sites om data heen en weer te swappen, dat moet je toch per site regelen, of....... ?

Laatst bewerkt:
Nee, niet per site.
Je geeft IE toestemming en je kan surfen. Wel houd hij verder alles in de gaten natuurlijk. Zo heeft Kaspersky ook register controle zodat er niet zomaar iets gewijzigd kan worden. Maar één keer toestemming is genoeg.

Oh sorry,ik heb een fout in mijn vraag gemaakt.Wat ik nou hele tijd wil zeggen is dat als mijn pc opstart ik gelijk al krijg van internet explorer gaat verbinding maken met het internet:Toestaan of weigeren.Dus als ik al op internet ben geeft ie dit niet aan omdat ik dit al heb geacepteerd.Maar constant steeds accepteren drukken wil ik niet.Zelf voor msn doet hij dat.Ik vroeg me hier op dit forum alleen af of dit uit te schakelen valt?:(

Dan een aanvullend advies voor Toufik.
Ik werd op enig moment ook moe van het af en toe terugkomen van popups (niet meer tientallen, maar zo nu en dan)
Heb Norman gebeld (0900-2356676) en als single user licentiehouder word je dan keurig netjes geholpen. Ze nemen kortstondig de controle van je pc over (terwijl je met ze belt) en ze flitsen met de muis over de instelopties van de NPF en daarna was het bij mij gedaan met de popups, op heel af en toe een enkele na.

Laatst bewerkt:
oke ik zal het proberen.Als het niet lukt kan ik nog altijd overstappen op een andere antivirus.

Iedereen heeft zo zijn of haar voorkeuren, ik kan je alleen uit eigen ervaring meedelen dat ik al Norman had vóórdat het Norman heette (sinds eind jaren '80) en dat nog nooit in al die twintig jaren een virus erin geslaagd is door te komen. Norman heeft wel eens een virus onderschept en vervolgens de nek omgedraaid, maar nimmer ben ik slachtoffer geworden van een of ander virus. Als licentiehouder kun je overigens bij Norman de IN Norman geïntegreerde Ad-Aware downloaden. Ad-aware en Norman anti virus + de Norman Personal Firewall, draaien dan in één suite en dat gaat / ging perfect. (Voor Vista heeft Norman nog geen FW, die komt nog)

Norman heeft eind jaren tachtig / begin jaren negentig het Nederlandse antivirusbedrijf(je) Shark, later TBAV, overgenomen. ThunderByte Anti Virus is dus Norman geworden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan