Norman scan problemen..

Status
Niet open voor verdere reacties.

KChila

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2007
Berichten
1
Hallo ik had even een vraag,

mijn pc is steeds trager de laatste tijd(er staat wel veel op)
Volgens mij scant Norman automatisch bestanden, maar toch heb ik het idee dat er een virus in de pc zit.
Scannen doet tie ook HEEEL lang over.. nu nog bezig vanaf 19.00 uur al het is nu 21.41. En het enige wat er staat zijn 2 bestanden en erachter staat: The archive is encrypted and can not be handled.
Boven het vakje zie je wel telkens bestanden langs vliegen zeg maar. Maar omdat het zooo elendig lang duurt sluit ik hem vaak weer af en heeft het hele gebeuren volgens mij nooit zin gehad..
Wie kan mij helpen?? Het hoort niet zo te gaan toch...??:confused:

Groetjes K Chila
 
Omdat online scans soms ook problemen hebben met lastige virussen, is een virusscan van ' binnenaf ' ook wel aan te raden. En Daarvoor is de scan van Dr.Web CureIt erg handig. Dr.Web CureIt scant ook kort bestanden die momenteel in het geheugen geladen zijn zodat je die ook direct kan verwijderen:

Download Dr. Web CureIt.
Plaats het gedownloade bestand op je bureaublad.

* Dubbelklik op drweb-cureit.exe en sta het programma toe om de express scan te starten. Dit is slechts een korte scan die de bestanden scant die momenteel in het geheugen geladen zijn. Wanneer er iets gevonden wordt zal de vraag gesteld worden 'cure it?'. Klik dan op de knop 'Yes to all'.
* Klik aan de linkerkant op de knop 'Select drives' en zorg dat alle drives geselecteerd zijn om te laten scannen. De drives die gescand gaan worden zijn voorzien van een rood bolletje.
* Klik aan de rechterkant op de grote knop met de groene pijl om de scan te starten.
* Wanneer een geïnfecteerd bestand gevonden wordt, wordt of de vraag gesteld 'Cure It?' of 'Move?'. Klik in beide gevallen dan op de knop 'Yes to all'.
* Wanneer de scan klaar is, kijk je of je het volgende icoontje kan aanklikken Dit staat naast in de onderste helft van programmavenster, links van lijstje (venster) met de geïnfecteerde bestanden.
check.gif

* Indien je dit kan aanklikken, klik je erop, en daarna klik je op het icoontje er net onder en kies je Move incurable.
move.gif

Dit zal de bestanden verplaatsen naar de map %userprofile%\DoctorWeb\quarantaine-folder indien het niet gedesinfecteerd kan worden.
* Kies in het menu File van Dr. Web CureIt voor 'Save Report List' en sla het logje op, op je bureaublad.
* Sluit het programma Dr. Web CureIt af.
* Herstart de computer, dit is belangrijk want misschien worden er nog bestanden verwijderd of verplaatst tijdens de restart. Post daarna het logje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan