norman virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tharob

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2009
hallo,

norman geeft de hele tijd een virus melding maar het zegt dat het een nieuw, en onbekend virus is. er staat ook dat het niet verwijdert kan worden en de bestandsnaam is C:/program . deze map/bestand bestaat niet eens. ik ben nu een virus scan aan het doen met norman en hij heeft nog zo'n nieuw onbekend virus gevonden in de map van k-lite codec pack(wat wel een vertrouwd programma is dat er ook al een tijdje opstaat). ik merk ook niks anders aan mijn computer.

iemand enig idee wat er aan de hand is? ik btw vlak voor de virus melding een windows update gedaan waarna hij zei dat ik de computer opnieuw op moest starten(wat ik nooit gelijk doe). ik heb behalve norman ook avg free er op staan is dat een probleem?

alvast bedankt,
Tharob

Nooit 2 virusscanners op je pc geïnstalleerd hebben staan!
Als je een officiële licentie hebt van Norman, dan AVG snel verwijderen, zo niet dan Norman verwijderen.
Ik denk dat de K-lite melding een false positive is, ik kreeg 'm namelijk vanavond ook. (Ik heb idd. ook Norman draaien) Ik denk dat overmorgen de zaak wel weer rechtgetrokken wordt bij een nieuwe Norman signature update.

Laatst bewerkt:
Twee virusscanners op 1 pc zou ik zelf al niet doen. wat je kunt doen is je pc online laten scannen met b.v. Housecall.

2 virusscanners tegelijk, gaan elkaar zien als een virus.

Ik gebruik Avast die is gratis en werk ik al jaren mee en je merkt er niks van dat ie draait, tenzij je er een verdacht pakketje op los laat.

En laat hijackthis eens een log maken en zet ie dan even hier.

Laatst bewerkt:
2 virusscanners tegelijk, gaan elkaar zien als een virus.

dat heb ik nog niet meegemaakt maar welke van de 2 is de betere? ek neem de betaalde norman?

en wat is er met dat hij zegt dat C:/program een virus is ?

Laatst bewerkt:
Volgens mij was ik in mijn vorige bericht glashelder, toch?

ja nou ik het weer lees wel sory

wat is dat http://i41.tinypic.com/33m9yea.jpg in het plaatje daar staat ook 2 keer nieuw virus en nog een trojan

hoe zit dat trouwens bij norman als hij een virus melding vind die niet verwijdert kan worden en je klikt op sluiten komt hij gewoon een seconde later weer

Laatst bewerkt:
Alle zippers zijn oké, als je Norman al langer hebt dan herken je dat als zijnde geen probleem, het betreffen 'versleutelde bestanden'',

De volgende daar had ik het al over (false positives)

De volgende 2 moeten je óók bekend voorkomen als Norman user (is een normale melding, is niets 'engs' aan)

De laatste 2 zijn te verwijderen door systeemherstel uit te zetten en vervolgens te scannen. Daarna die twee verwijderen en systeemherstel weer inschakelen.

Laatst bewerkt:
Alle zippers zijn oké, als je Norman al langer hebt dan herken je dat als zijnde geen probleem, het betreffen 'versleutelde bestanden'',

De volgende daar had ik het al oiver (false positive)

De volgende 2 moeten je óók bekend voorkomen als Norman user (is een normale melding)

De laatste 2 zijn te verwijderen door systeemherstel uit te zetten en vervolgens te scannen. Daarna die twee verwijderen en systeemherstel weer inschakelen.

bedoel gewoon opzoeken in deze computer en dan verwijderen of met norman?

Laatst bewerkt:
Nee, éérst systeemherstel uitzetten, dan een volledige systeemscan doen met Norman. Indien Norman wat vindt dit verwijderen (maar ik denk dat door het uitschakelen van systeemherstel de 2 vanzelf al verwijderd worden) en tot slot systeemherstel weer aanzetten.

Voor je gemoedsrust nog een keer met Norman een systeemscan doen, je zal zien dat ze weg zijn (die laatste 2)

Nee, éérst systeemherstel uitzetten, dan een volledige systeemscan doen met Norman. Indien Norman wat vindt dit verwijderen (maar ik denk dat door het uitschakelen van systeemherstel de 2 vanzelf al verwijderd worden) en tot slot systeemherstel weer aanzetten.

Voor je gemoedsrust nog een keer met Norman een systeemscan doen, je zal zien dat ze weg zijn (die laatste 2)

als ik systeemherstel uitzet zegt hij dat hij alle bestaande punten verwijdert maar die heb ik toch nog nodig als het niet lukt met de virus scanner?

Nee, want in de restore files zít juist de ellende.

ok als ik nu systeemherstel uitzet en een scan doe verwijdert noman ze automatisch ook gelijk? ik vind dit bij norman vaak onduidelijk of hij ze nou verwijdert of niet.

Laatst bewerkt:
ok als ik nu systeemherstel uitzet en een scan doe verwijdert noman ze automatisch ook gelijk? ik vind dit bij norman vaak onduidelijk of hij ze nou verwijdert of niet.

Hangt er vanaf waar ze staan, in jouw geval hoeft Norman waarschijnlijk niets te doen, omdat ze in 'Restore' staan.

Overigens is het niet 'vaag' waar Norman de besmette files laat. Die worden in quarantaine geplaatst binnen Norman en daar kun je ze dus vinden en verwijderen.

Laatst bewerkt:
HJT logg's worden hier niet meer gecontrolleerd.

Mocht je de Hijackthis log hebben gemaakt. Post die dan even op http://www.nucia.nl.

had ik niet eens gezien :P

Hangt er vanaf waar ze staan, in jouw geval hoeft Norman waarschijnlijk niets te doen, omdat ze in 'Restore' staan.

Overigens is het niet 'vaag' waar Norman de besmette files laat. Die worden in quarantaine geplaats binnen Norman en daar kun je ze dus vinden en verwijderen.

ik bedoel niet of het vaag is waar ze worden gelaten maar wat er mee gebeurt nadat ze zijn gevonden er is geen duidelijke melding die zegt vsn dit is verwijder of in quarantaine geplaatst. waar kan je quarantaine vinden om ze te verwijderen?

zóveel pties heeft Norman niet! Kijk eens wat rond....................

zóveel pties heeft Norman niet! Kijk eens wat rond....................

ok sorry ik had al gekeken maar eerst nog niet gezien dat in hulp programma's ook quarantaine staat. ik ben nu bezig met de hele computer weer scannen(zal wel even durern) maar ik heb goede hoop dat het gefixed is.

bedankt voor de help.

BTW wat zijn pties?

BTW2 wat moet ik doen met de false positif? hij heeft ook nog iets van Xvid in quarantaine staan hoe kan ik die terugzetten?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan