Northbridge Cooler herrie

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
Hallo,

m'n Cooler op de northbridge gaat wel erg veel herrie maken de laatste tijd.
Ik heb de pc al uitgestofd, een drupje spray in het lager gedaan maar niets schijnt te helpen, met Speedfan (4.32) kan ik em niet regelen :(
Ik heb al es gekeken naar een passieve koeling voor het ding, maar elke (passieve) koeling die ik kan vinden is simpelweg te hoog voor het ding.
De videokaart steekt over de koeling heen:confused: .

Het moederbord wat ik bezit is een MSI, een K8N Neo4 platinum met een Nforce4Ultra chipset.
Ik zou heel graag een stille oplossing willen hebben.

Nieuwe fan erop zetten, of een nieuwe aktieve koeler voor die northbridge, wel te verkrijgen in de betere PC winkel.

Als het lager echt is versleten, dan helpt een druppeltje smeermiddel ook niet meer.

Heb ruim 3 jaar geleden mijn computer gebouwd en toen gelijk die fan eraf gegooid vanwege de herrie (en die afschuwelijke lampjes !! ) , wel een passieve koeling gekocht maar die paste niet op mijn moederboard MSI 865PE NEO2 met een P4 3 GHz, echter wel een Zallman nogiets 7200 Cu processorkoeling aanwezig en men vertelde mij toen dat door de grootte van de processorfan de northbridge wel zonder fan kon omdat ie vlak in de buurt zat.
Computer draait nu nog steeds als een tierelier...
Verder heb ik om die stofzuiger wat stiller te maken ook speedfan 4.22 en de northbridgefan pas teruggeplaatst maar is bij mij volledig regelbaar dus zit er nog steeds in maar staat helemaal uit.

Laatst bewerkt:
@Lange Pier, een nieuwe koeler is wel de korste weg, maar een stille oplossing is (voor mij) beter....

@Dennis, ik heb ook datgene gelezen op de site van Zalman, als er maar een CPUcooler van hen op zou zitten dat het dan zonder Fan zou kunnen.... Het 'probleem' is dat ik er een Arctic Cooling 64 Pro erop heb zitten, en dus geen Zalman.

Ik blijf dan ook nog steeds met het probleem zitten dat mn videokaart over mn NB heen steekt, elke passieve cooling lijkt daarom uitgesloten voor mn systeem, tenzij ik dus het koelelement aanpas (delen afzagen...)
Heeft iemand daar een goede/slechte ervaring mee misschien?

EDIT Ben naar de computerbeurs in Heerenveen geweest, er was welgeteld 1 stand waar ze een passieve cooling verkochten, en het was een Zalmann, een nb47 met die drukclips zonder er wat vanaf te zagen!!
Vraag dus eigenlijk door mezelf opgelost

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan