Northbridge temperatuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

murtie

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2009
beste leden,
ik heb een Asus Rampage Formula X48 moederbord.Procesoor is Quad extreme QX9770 3,2 ghz 12mb cache.
ik gebruik de koeler voor cpu de Thermalright 120 Ultra Extreme, daarop sharkoon 12cm 1000 rpm led, en noctua 12cm 800 rpm.
de chassis fan 9cm 1300 rpm uitblazen.
Ik heb niet overgeclockt en nog wordt de NB temperatuur heet tot wel 53 graden.En tijdens gamen 59 graden.
Is er een oplossing om Northbridge temperatuur te verlagen ?
Misschien schoonmaken of helemaal eruithalen en koelpasta eropzetten aan de onderkant? kan dat?

Ik denk dat dat geen probleem is. Ik vind het wel vreemd omdat er toch een flinke koeler op zit. Misschien kan je er zelf een luchtkoelertje erop knutselen?

Laatst bewerkt:
beste leden,
ik heb een Asus Rampage Formula X48 moederbord.Procesoor is Quad extreme QX9770 3,2 ghz 12mb cache.
ik gebruik de koeler voor cpu de Thermalright 120 Ultra Extreme, daarop sharkoon 12cm 1000 rpm led, en noctua 12cm 800 rpm.
de chassis fan 9cm 1300 rpm uitblazen.
Ik heb niet overgeclockt en nog wordt de NB temperatuur heet tot wel 53 graden.En tijdens gamen 59 graden.
Is er een oplossing om Northbridge temperatuur te verlagen ?
Misschien schoonmaken of helemaal eruithalen en koelpasta eropzetten aan de onderkant? kan dat?

Antwoord op je laatste vraag: "Ja, dat kan!" .. Maar als ik je zo hoor, vraag ik me uberhaupt al af, of de airflow in je kast wel goed genoeg is, persoonlijk zou ik daar eerst eens naar kijken ...

Suc6! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan