Norton 2004....HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

knudde-fan

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2003
Hallo allemaal,

Onlangs heb ik Norton Internet Sec. 2004 gekocht en geinstalleerd.
Als ik nu de boel wil up-daten, komt Norton met de LU1814 error.
De instructies vanaf de Symantec site helpen me geen snars....Het lijkt erop dat e.e.a. geblokt wordt op e.o.a. manier...

Ik heb Norton 2003 eerst gede-installeerd en daarna Norton 2004 ge-installeerd.
Internet is weer beschikbaar als ik de firewall uitzet trouwens.....

Wie o wie kan me helpen.

Graag in begrijpelijke taal aangezien mijn Internet-kennis niet diepgaand is...

Dank

Wat is de exacte foutmelding die je krijgt?
Al geprobeerd om Live-update te verwijderen en opnieuw te installeren?
Wélke instructies van welke Symantecsite hielpen geen snars?
Hoe heb je Norton 2003 verwijderd?
Betrof dat NIS of alleen NAV?

Kortom: wees wat duidelijker en geef wat meer informatie.

Hee Jaap,

Blijkbaar kan Norton de updates niet binnenhalen. Het probleem is waarschijnlijk je Firewall.

Heb je LiveUpdate wel de toestemming gegeven om het internet 'op te gaan'?

Maar even wachten tot Saldos langskomt, de grootmeester in het oplossen van problemen met Norton...

Kweet niet of dit iets met Norton te maken heeft......ik heb het idee dat hij niets kan downloaden oid....

Kan het daar niet aan liggen

Geplaatst door Dorrebr
...ik heb het idee dat hij niets kan downloaden oid....

Hum, dat leid ik niet uit zijn vraag af. Het gaat duidelijk om een foutmelding die Norton geeft, nl. deze: "LU1814: LiveUpdate could not retrieve the update list".
Maar goed, dit moet de vraagsteller dan maar even ophelderen: lukt alleen het downloaden van updates voor Norton niet, of heb je problemen met downloaden in het algemeen?

Ik ken deze Knudde-fan.
Het is m'n neef..(tja, je hebt je familie nu eenmaal niet voor het uitkiezen, nietwaar?)

Downloaden gaat ook niet vlekkeloos voor zover ik weet.
Die melding LU1814 krijg je dus ook als je geen verbinding hebt ("Please verify that you are able to connect to the Internet and run LiveUpdate again.")

Als hij iets probeert te downloaden, hangt z'n scherm.
Na escape/refresh gaat hij soms wel, soms niet verder.

Ik weet niet al te veel van XP, maar misschien is Explorer wel naar de knoppen ?

Die site bij Symantec had ik al gevonden, maar hielp niet.
Misschien heb ik wel niet goed gekeken hoor. Morgen proberen we het nogmaals...

Geplaatst door Dorrebr
Ik ken deze Knudde-fan.
Het is m'n neef..(tja, je hebt je familie nu eenmaal niet voor het uitkiezen, nietwaar?)

Downloaden gaat ook niet vlekkeloos voor zover ik weet.
Die melding LU1814 krijg je dus ook als je geen verbinding hebt ("Please verify that you are able to connect to the Internet and run LiveUpdate again.")

Als hij iets probeert te downloaden, hangt z'n scherm.
Na escape/refresh gaat hij soms wel, soms niet verder.

Ik weet niet al te veel van XP, maar misschien is Explorer wel naar de knoppen ?

Aha, dat verandert de zaak. Dan zou het inderdaad om een algemeen probleem met downloaden kunnen gaan in plaats van om een Norton-specifiek probleem.

Zou toch als ik jou was al de zaken die genoemd worden eens bekijken in de link die ik gaf.

Read the sections in the order given. If a section does not apply to your situation, skip it and go to the next section.

1. If you use a dial-up connection, check the Internet Explorer settings--does not apply to Network, Cable, or DSL users

.
2. Check if LiveUpdate uses the default Internet Explorer settings--even if you use a different browser

3. If you use a firewall, check if it allows LiveUpdate access to the Internet.

4. Repair a LiveUpdate settings file

Je vind deze opties in de consumer sectie van de link.

Als ik iets van welke aard dan ook wil downloaden van internet dan krijg ik de melding "actief geweigerd door doelcomputer".Nou weet ik dat in de tijd dat ik NAV-2003 en zonealarm als firewall nog had ,dat je eerst je firewall en automatische anti-virus moest uitschakelen om een dergelijk bestand te downloaden.ALs ik dat eenmaal had uitgeschakeld ging het downloaden voor zover ik weet goed.....
Dus nou is het naar mijn id dat er nog iets actief is wat ik niet kan zien/vinden met xp-zoeken.

NAV-2003 had helemaal geen problemen met updates binnenhalen ,het is nu juist het probleem dat ik een compleet pakket heb aangeschaft (firewall,anti-spam,anti-virus..) en het hele zooitje wordt gewoonweg geblockt.
Als ik de firewall toestemming geef om explorer of i.d. het internet op te laten gaan krijg ik ettelijke seconden daarna weer dezelfde vraag.....zonder resultaat.

Wellicht heb ik iets gevonden ?!?

Het kan mogelijkerwijs liggen aan poortje 21 (FTP poort...toch ??). Als deze dicht is, kan er ook niets gedownload worden lijkt mij.
Hoe je dit poortje moet openen weet ik niet, maar je kan wel je poorten laten scannen middels "www.paranoia.nl".
Goeie scanner heb ik me laten vertellen.

Misschien kan iemand me aanvullen.
Ik weet alleen dat poort 80 ook open moet staan ivm hypertext e.d., maar misschien moet er nog meer open staan ??

Weet iemand ook hoe je eventueel explorer moet un-installen cq installeren ?
Ik heb al een site gevonden met 6.0, maar downloaden en simpelweg installeren....kweet niet of dat verstandig is.

@ Dorrebr Het is beter als je jouw vraag in de juiste sectie post, dit gaat over iets heel anders.

knudde-fan,

De reden dat je geen liveupdate kunt doen is omdat je natuurlijk geen internet verbinding hebt als je NIS installeert. Dat is normaal.

Verwijder NIS 2004 even. Mocht NIS vragen of je de instellingen wilt opslaan, dan zeg je "nee".

Verwijder daarna alle Symantec en Nortron bestanden van je harde schijf via de zoekfunctie.

Verwijder daarna in de registry deze dingen van de registry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Symantec

HKEY_CURRENT_USER\Software\Symantec

Installeer NIS dan opnieuw.
Zorg ervoor dat tijdens de instalatie zoveel als mogelijk achtergrond programma's uit staan. Het enige belangrijke actergrond programma dat aan moet staat is windows installer.
Tijdens de installatie zal je gevraagd worden of je ouderlijke toezicht wilt installeren. Daar moet je "ja"op zeggen.

Er zal je ook gevraagd worden tijdens de installatie om een scan te doen van alle programma's die internet toegang kunnen krijgen. Doe die scan ook en vink alles aan wat internet toegang wil.
later kun je dat weer veranderen na de installatie als alles goed werkt, want niet alle applicatie hoeven internet toegang te hebben altijd.

Doe nu liveupdate opnieuw.

Zorg er ook voor dat er geen andere firewall geinstalleerd is op de pc en mocht je xp hebben, zet dan die firewall ook uit.

Misschien een simpele vraag voor jou saldos ,maar waar kan ik die XP-firewall vinden ? Ik heb werkelijk geen id waar ik dit kan vinden....

Ik denk dat Saldos ff weg is, dus bij deze qua firewall XP: Start > Configuratiescherm > Netwerkverbindingen Je bent nu in het scherm Netwerkverbindingen. Klik op de rechtermuistoets en kies ‘Eigenschappen’. Kies daar het tabblad : ‘Geavanceerd’. Haal het vinkje weg bij: "Mijn computer en netwerk beveiligen door toegang vanaf het Internet te beperken of te blokkeren". Klik OK.

Om gezina's verhaal even af te maken.
Er moeten wel een aantal services actief (zoals bijvoorbeeld remote controllers) zijn op xp om de firewall te activeren, want anders wordt de firewall niet geactiveerd.

Geplaatst door saldos
Om gezina's verhaal even af te maken.
Er moeten wel een aantal services actief (zoals bijvoorbeeld remote controllers) zijn op xp om de firewall te activeren, want anders wordt de firewall niet geactiveerd.

Citaatje uit je voorlaatste antwoord: "Zorg er ook voor dat er geen andere firewall geinstalleerd is op de pc en mocht je xp hebben, zet dan die firewall ook uit."

Daar reageerde ik ff op waar dat moest worden uitgezet. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan