Norton 2004 samen met Panda...geen succes

Status
Niet open voor verdere reacties.

r.van.tilburg

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2004
Beste lezers,

Mijn virusdefinities van Norton 2004 waren verlopen(27.06.2005). Nu dacht ik dat ik met een herinstallatie het programma wel weer even kon gebruiken...niet dus.

Het Windows Beveiligingscentrum
(ik heb XPpro met SP2) gaf aan dat de antivirusprogrammatuur was verouderd. (norton) heb ik niet verlengd maar doorgeklikt in het beveiligingscentrum, via MS dus bij Panda aangekomen voor een gratis evaluatieversie(30 dagen) Deze heb ik geinstalleerd.. Norton systemworks 2004 heb ik laten staan.

Gevolg is nu dat ik de computer niet meer kan gebruiken..hij start wel op maar ik kan "software"niet meer benaderen om Panda eraf te gooien. De PC reageert bovendien zeer traag, als je op <start> klikt, zie je een paar minuten later pas een reactie.

Vóór de installatie van Panda heb ik via msconfig bij opstarten wel wat onderdelen afgevinkt zodat de pc niet alles opstartte(was erg traag), wellicht heeft het hier iets mee te maken.
--> Ook dit ongedaanmaken via MSConfig lukt mij niet meer. hij start msconfig ook niet meer op

Tot slot heb ik ook nog vóór het installeren van Panda, een recoverprogrammaatje van Norton systemworks 2004 geinstalleerd. heb ik hier misschien iets aan? of hoe zou ik een backupje kunnen gebruiken?

Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen aanpakken?? alle ideeen welkom..ik kom er zelf ècht niet meer uit.:(

Alvast heeeel erg bedankt voor het kijken,

groeten, Raymond van Tilburg

Hoi M@rio,
Nee, nog niet geprobeerd. ga ik straks zelker wel proberen. Als ik uitvoeren --> msconfig uberhaupt kan benaderen (dit lukte mij gisteren namelijk niet)
Ik laat het je sowieso weten.
groeten, Raymond

Hoi Fonz,

Het gedeelte na de link dat van toepassing is, (als onderdeel van systemworks) en vervolgens verwijderen als het via software niet mogelijk is linkt helaas niet goed door (http://service1.symantec.com/SUPPOR...566980050fb15&dtype=&prod=&ver=&osv=&osv_lvl=)
vervolgens heb ik maar bij systemworks 2005 gekeken, zal wel veel hetzelfde zijn.. (http://service1.symantec.com/SUPPOR...er=&pcode=&src=&miniver=&tpre=nl&prev=&dtype=)
Dat betekent dat ik in het register mag gaan sleutelen...doe ik liever niet, is het ook nog op een andere manier mogelijk om Norton 2004 te verwijderen? of alleen op deze fiets?

Er zijn vast meerdere manieren, maar daar kun je zelf net zo goed naar zoeken als ik natuurlijk op het internet. Google is je vriend!
Maar ik zal even meezoeken.
Maar vrees dat we toch een beetje bij Symantec moeten zoeken.

Fonz

Hi Fonz,

Ben zo klaar met werken, zal dus vanavond nog eens gaan "vogelen" met de computer. ik zal de bevindingen morgen wel plaatsen.
Maar... al bedankt voor het meekijken en -denken.
gr raymond

Dag Fonz en M@rio,
Gisteren geprobeerd te deinstalleren via start programma's en het ingebouwen uninstallprogrammaatje.. dan wordt de installshield en dergelijke opgestart.. maar helaas pindakaas.. loopt de pc weer vast, het deinstalleren van of norton of panda werkt beide niet.
uitvoeren msconfig kan ik ook niet benaderen, safe mode lukt dus ook al niet
weten jullie nog iets?

hahaaa:D ,
gepiept zeg ik...
Aangezien ik op de normale manier opstarten safe mode niet kon benaderen zat het deinstalleren er niet in.

Op internet gekeken... wordt er ergens op een site aangegeven dat wanneer je de pc opstart of de CTRL toets of F8 ingedrukt kan houden om bij de geavanceerde mogelijkheden te komen.

Nu heb ipv F8 -->F5 ingetoetst maar ik kwam er wel mooi uit.. vanaf hier was opstarten in veilige modus wel mogelijk...

-->Panda erafgeknikkerd et voila.. PC werkt weer ...getuige dit bericht.

Jullie bedankt voor het meedenken,

gegroet, Raymond::thumb:

Ik neem aan dat jullie de melding op opgelost zetten? 'k zie namelijk zelf niet waar ik dat kan doen.
groeten, Raymond
en Fonz, bedankt voor 't zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan