Norton Anti Virus 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincent-lamers

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2004
Bij de opwaardering van windows 98 naar windows XP Professional
ondervind ik het volgende probleem:

Ik kan Norton AntiVirus niet meer openen dus mijn computer niet scannen
(Ik kan echter nog wel Live Update uitvoeren.)

Als ik probeer om Norton te verwijderen of opnieuw te instaleren krijg
ik de volgende foutmelding:

Fout 1606: Kan geen toegang krijgen tot netwerklocatie
Documents en Settings\All Users\bureaublad

Dit bericht heb ik verstuurd aan Symantec ik heb daar nog een abonement voor LIve Update maar ik kan hun Anti Virus programma niet gebruiken dus heb ik er niets aan, er van af komen kan ik ook niet omdat ik bovenstaande foutmelding krijg

Nu zl men dit probleem bij Symantec wel kennen denk je dan, maar nee hoor ze willen alles weten maar een oplossing ho maar

Vincent:mad: :evil:

Het probleem ontstaat idd door de windows update, en heeft eigenlijk niets met je NAV te maken, echter ondervind dit programma misschien wel als 1 van de weinige problemen van je upgrade.

Het probleem is waarschijnlijk het volgende:

Windows xp is heel anders qua opbouw als windows 98, Windows xp is de opvolger van win 2000 en win NT waar windows 98 in het rijtje hoort van win 95 / 98 / ME
De structuur is dus heel anders.

Windows Xp werkt met "profielen" voor iedere gebruiker, in deze instellingen worden ook bepaalde opties van NAV weggeschreven, echter omdat je geen rechten hebt op de gebruiker waar NAV onder geinstalleerd is kan je hem niet verwijderen.

Buffy heeft volgens mij vrij snel een vrij goed antwoord gevonden, dus zou niet weten waarom ze je dat bij symantec niet konden vertellen.

Je moet dus een paar reg keys aanpassen om het probleem te verhelpen.

Wat je ook even zou kunnen proberen als het voorgaande niet werkt is het volgende, het gaat om de map All users als je deze map nou even rechten geeft met je eigen profiel (waaronder je het product dus probeert te verwijderen, en dan Full controll. Nu moet je op deze locatie in ieder geval kunnen verwijderen. Mogelijk zijn er nog meer van zulke locatie's.

Nu mag je via add/remove programs als het goed is NAV verwijderen en kan je een nieuwe installatie doen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie hulp, bij Symantec ben ik al een tijdje bezig, en daar wordt ik niet veel wijzer bij microsoft heb ik het nog niet geprobeerd, dat ga ik dus wel doen!

Het profielprobleem lijkt me ook erg aannemelijk

Waarom nog contact zoeken met microsoft ?

Buffy geeft 2 links die stap voor stap je probleem oplossen, werkt dit niet dan kan je mijn oplossing dus ook nog proberen.

Werken al deze oplossingen niet dan is het toch vroeg genoeg om ergens te gaan klagen ?

Ik ben er eigenlijk zeker van dat de bovengenoemde oplossingen werken !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan