Norton Anti Virus 2005

Status
Niet open voor verdere reacties.

LatexBurqa

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2003
Berichten
8
Een kennis van mij heeft Norton Anti Virus 2005 (NL)aangeschaft en wilde deze installeren op een Windows 98 (NL) machine installeren (Alle meest recente servicepacks & update's zijn geinstalleerd).

HELAAS!! Bij de installatie komt het kopieren van bestanden niet verder dan bij MSVCRT. Het setup programma blijft ongeveer 5 minuten hangen, en komt dan met de melding:

"Setup fout: Tijdens de installatie is een fout opgetreden. De installatie kan niet worden voortgezet."

Via de verwijdertool van Symantec heb ik meerdere malen de software verwijderd en opnieuw toegevoeg. Op de Symantec site stond ook een mogelijke oplossing om msvcrt.dll vanaf de NAV2005 CD te kopieren (vervangen) in C:\windows\system. Maar ook dit heeft niet geholpen.

Ik kan op dit moment geen oplossing vinden (ja, eentje: NAV terugbrengen naar de winkel, maar dat is helaas geen optie....).
 
Bericht verplaatst.
 
Een soortgelijk probleem heb ik ook gehad en ik heb daar het volgende mee gedaan. Download "Windows Install Clean Up" en laat die alles van Norton verwijderen wat er na deïnstalatie nog te vinden is.
Instaleer nu opnieuw!


http://support.microsoft.com/kb/290301
 
Geplaatst door Raymond Bos
Een soortgelijk probleem heb ik ook gehad en ik heb daar het volgende mee gedaan. Download "Windows Install Clean Up" en laat die alles van Norton verwijderen wat er na deïnstalatie nog te vinden is.
Instaleer nu opnieuw!


http://support.microsoft.com/kb/290301

Werkt dit ook als een soort opruimtool Raymond?
 
Het ruimt instalatiebestanden op! Waaronder ook die van Norton.
 
Tooltje van Micro$oft heb ik gebruikt, heb inderdaad wel wat meer registry zooi weggekregen.

Maar... het probleem blijft (ofwel niet goed traceerbaar) met MSCVRT bij het installeren van NAV2005.
Ik heb nu alle bestaande versies van MSCVRT gebruikt en nog steeds klapt de installatie eruit met voornoemde meldingen.

Upgraden naar XP is geen optie, vanwege een aantal exotische softwarepakketten die niet onder XP werken (ookniet met de compatibility functie: heb ik nm. al uitgetest).

De helpdesk van Symantec geeft ook aan dat het " iets met de MSCVRT versie" is, en aangezien dit Windows is, mogen ze mij niet verder helpen. Gekke is, dat alle andere PC's dit dus niet hebben, maar wel de zelfde versie van NAV hebben.

Iemand nog een ideetje??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan